Headache

עדויות חדשות תומכות בגרייה מגנטית תוך-גולגולתית חוזרת להקלה על מיגרנה כרונית (Front Neurol)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי גרייה מגנטית מוחית חוזרת (Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation) הממוקדת בקורטקס פרה-פרונטלי דורסו-לטראלי הינה גישה יעילה להפחתת התקפי מיגרנה, אך אינה מהווה אמצעי יעיל להפחתת חומרת הכאב.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיגרנה הינה הפרעה נוירווסקולארית הפוגעת באיכות החיים של למעלה ממיליארד חולים בשנה. גרייה מגנטית מוחית חוזרת מבוססת על שדות מגנטיים המכוונים לקורטקס המוח. במטה-אנליזה הנוכחית הם ביקשו לבחון את ההשפעה התרפואיטית או המונעת של גרייה מגנטית מוחית חוזרת בחולים עם מיגרנה כרונית.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי PubMed, Web of Science, Embase ו-Cochrane Library לזיהוי מחקרים שפורסמו בין ינואר 2004 ועד דצמבר 2021. הסקירה כללה מחקרים אקראיים ומבוקרים להערכת ההשפעה משככת הכאבים של גרייה מגנטית מוחית חוזרת בחולים עם מיגרנה כרונית.

הסקירה כללה שמונה מחקרים ומניתוח הנתונים עלה גודל השפעה של 1.13- (רווח בר-סמך 95% של 1.69- עד 0.58-) על תדירות התקפי מיגרנה, עדות לכך שגרייה מגנטית מוחית חוזרת יעילה יותר בהפחתת התקפי מיגרנה לעומת טיפול דמה.

ממצאי המחקר תומכים בתועלת של גרייה מגנטית מוחית חוזרת להפחתת תדירות התקפי מיגרנה, אם כי אינה מפחיתה את חומרת הכאב.

 

Front Neurol, Nov 24, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה