Headache

היעילות והבטיחות של Fremanezumab למניעת מיגרנה לאחר כישלון קווי טיפול קודמים (Eur J Neurol)

כאב ראש מיגרנה

במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולות עדויות נוספות התומכות בבטיחות ויעילות Fremanezumab בטיפול במיגרנה בחולים לאחר כישלון לפחות שלושה קווי טיפול קודמים.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון באופן פרוספקטיבי את היעילות והבטיחות של Fremanezumab למניעת מיגרנה בחולים לאחר כישלון לפחות שלושה טיפולים מניעתיים קודמים. עוד נבחנו שינויים במוגבלות ומדדי איכות חיים לאחר טיפול ב- Fremanezumab.

מדגם המחקר כלל 204 חולים עם מיגרנה אפיזודית בתדירות גבוהה (97 חולים) או מיגרנה כרונית (107 חולים), אשר השלימו לפחות שלושה טיפולים חודשיים עוקבים ב- Fremanezumab במינון 225 מ”ג וענו על קריטריוני ההכללה. החוקרים בחנו את שיעורי התגובה, אשר הוגדרה כירידה של לפחות 50% במספר ימי כאב ראש בחודש עם Fremanezumab. הם השלימו השוואה של מספר מדדים להערכת יעילות הטיפול, כולל מספר ימי כאב ראש בחודש, מספר הימים בחודש עם עצימות כאב ראש מתונה/חמורה, מספר ימים בחודש בהם נטלו החולים תרופות להקלה על כאבי ראש. מוגבלות נקבעה על-פי מדד Migraine Disability Assessment והערכת איכות החיים של החולים התבססה על מדד Headache Impact-6 Test ושאלון EQ-5D.

מהנתונים עולה כי טיפול ב- Fremanezumab היה יעיל והביא לירידה של לפחות 50% במספר הימים בחודש עם כאבי ראש במרבית החולים עם מיגרנה אפיזודית בתדירות גבוהה (81 מבין 97 חולים, 83.5%) ובמרבית החולים עם מיגרנה כרונית (67 מבין 107 חולים, 62.6%) והטיפול לווה בשיפור משמעותי קלינית בכל תוצאי היעילות האחרים שנבחנו במחקר.

המוגבלות על-רקע מיגרנה פחתה ואיכות החיים של החולים השתפרה על הטיפול התרופתי ב- Fremanezumab.

אירועים חריגים קלים דווחו ב-36 חולים בלבד וכללו כאב, פריחה או גרד (26 חולים), תסמינים דמויי-שפעת (8 חולים) ונשירת שיער (2 חולים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מספקים עדויות עולם-אמיתי נוספות התומכות במאזן סיכון-תועלת של Fremanezumab למניעת מיגרנה.

Eur J Neurol, Feb 11, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה