Headache

שכיחות גבוהה של כאבי ראש בחולים בחדרי מיון עם אנפילקסיס (Headache)

במאמר שפורסם בכתב העת Headache מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה שכיחות גבוהה של כאבי ראש בחולים עם אנפילקסיס, בפרט בקרב נשים עם התגובה האלרגית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנם גורמים רבים העלולים להוביל לתגובה אנאפילקטית ונקשרו בעבר עם התקפים דמויי-מיגרנה לאחר מתן בעירוי תוך-כלי, רמז לכך שאנפילקסיס עלולה להוביל לכאב ראש; עם זאת, כאבי ראש מדווחים לעיתים רחוקות בחולים עם אנפילקסיס ולא מדובר באחד מהקריטריונים האבחנתיים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את שכיחות כאבי ראש בחולים שפנו לחדרי מיון עם אנפילקסיס ולקבוע את הקשר בין כאבי ראש ובין מאפייני החולים והתגובה האנפילקטית.

מחקר החתך כלל משתתפים בגילאי 5 שנים ומעלה שענו על הקריטריונים האבחנתיים לאנפילקסיס בין 8 בינואר, 2020 ועד 9 בספטמבר, 2022. התוצא העיקרי היה תדירות כאבי ראש בחולים שענו לפחות על קריטריון אחד של אנפילקסיס. החוקרים בחנו א הקשר בין כאבי ראש ובין מאפייני החולים ומאפייני התגובה האנפילקטית.

מדגם המחקר כלל 63 חולים עם אנפילקסיס.

בסיכומו של דבר, 17 חולים (27%) דיווחו על נוכחות כאבי ראש. בנשים תועד סיכוי גבוה פי תשע לכאבי ראש (יחס סיכויים של 9.3, רווח בר-סמך 95% של 1.14-77.1). התייצגות לחדר מיון עם כאב ראש לוותה בסיכון מוגבר להופעת קוצר נשימה (יחס סיכויים של 5.5, רווח בר-סמך 95% של 1.56-19.7).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים פרוספקטיביים במטרה להבין טוב יותר את מאפייני כאבי ראש כסמן למעורבות נוירולוגית בתגובה האנפילקטית.

Headache, June 19, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה