Hepatitis Other

ההשפעה של זיהום בנגיף HBV על שכיחות סיבוכי סוכרת בחולים עם סוכרת מסוג 2 (J Diabetes Investig)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Diabetes Investigation מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי אין קורלציה משמעותית בין שכיחות סיבוכים מאקרווסקולאריים, מיקרווסקולאריים, או חמצת סוכרתית ובין זיהום בנגיף HBV (או Hepatitis B Virus).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת ו-HBV מהוות בעיות נפוצות ברחבי העולם. ההשפעה של סוכרת על הסיבוכים והפרוגנוזה של HBV נבחנה רבות, אך הקשר בין הזיהום הנגיפי ובין שיעורי הימצאות סיבוכי סוכרת אינה ידועה. המחקר הרטרוספקטיבי כלל מידע ממאגר נתונים גדול שכלל 1,090 מאושפזים עם סוכרת מסוג 2.

המשתתפים סווגו לשתי קבוצות, כולל 135 חולים עם HBV ו-955 חולים ללא זיהום ב-HBV. חולים עם HBV היו צעירים יותר ועם איזון גליקמי גרוע יותר, בהשוואה לאלו ללא הזיהום הנגיפי. לא תועדו הבדלים משמעותיים בשיעורי הימצאות רטינופתיה סוכרתית, נוירופתיה, נפרופתיה, קטוזיס או קטואצידוזיס בין חולים עם HBV ואלו ללא הזיהום הנגיפי.

שיעורי הימצאות סיבוכים מאקרווסקולאריים עמדו על 54.1% ו-64.4% בחולים עם סוכרת ו-HBV ובחולים עם סוכרת וללא HBV, בהתאמה. למרות שההבדל היה מובהק סטטיסטית (p<0.05), לאחר ניתוח סטטיסטי החוקרים מצאו כי זיהום בנגיף HBV לא היה גורם סיכון בלתי-תלוי לסיבוכים מאקרווסקולאריים של סוכרת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין קורלציה משמעותית בין שיעורי הימצאות סיבוכים מאקרווסקולאריים, מיקרווסקולאריים או חמצת סוכרתית ובין זיהום בנגיף HBV.

 

J Diabetes Investig. 2022 Dec 12

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה