Hepatitis Other

הנחיות חדשות של ה-CDC בנוגע לנגיף ההפטיטיס (Morbidity and Mortality Weekly Report)

המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC - Centers for Disease Control and Prevention) פרסמו הנחיות מעודכנות הקובעות כי כל המבוגרים נדרשים לבצע בדיקה לאיתור נגיף הפטיטיסB (HBV) לפחות פעם אחת בחייהם

המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC – Centers for Disease Control and Prevention) פרסמו הנחיות מעודכנות הקובעות כי כל המבוגרים נדרשים לבצע בדיקה לאיתור נגיף הפטיטיסB (HBV) לפחות פעם אחת בחייהם. הנחיות אלו מעדכנות את ההנחיות הקודמת משנת 2008. לפי ה-CDC, כ-580,000 עד 2.4 מיליון אנשים בארצות הברית חיים כיום עם זיהום HBV, וכשני שליש מהם אולי אינם יודעים זאת.

ההנחיה החדשה, שפורסמה ב-Morbidity and Mortality Weekly Report, מדגישה כי ביצוע בדיקות אשר מבוססות רק לפי הסיכון לקיום מחלה, הוכח כלא יעיל בזיהוי רוב החולים עם זיהום כרוני ב-HBV. ה-CDC מדגיש כי בדיקת סקר אוניברסאלית לזיהום HBV במבוגרים הינה חסכונית יותר ויכולה למנוע מחלות כבד ומוות. למרות שטרם נמצאה התרופה לנגיף ה-HBV, אבחון מוקדם וטיפול בזיהומים כרוניים עשויים להפחית את הסיכון לסרטן הכבד, שחמת הכבד ומוות.

ההנחיה המעודכנת ממליצה כעת על שימוש בבדיקה משולשת הכוללת HBsAg, anti-HBs, anti-HBc, לצורך הבדיקה הראשונית. גישה זו עשויה לסייע באבחון מטופלים עם זיהום HBV פעיל, כך שיהיה ניתן להפנותם לטיפול מתאים, ובנוסף לסייע למטופלים שהחלימו מהזיהום ונמצאים בסיכון לזיהום חוזר ועוד. כמו כן, ההנחיה מעדכנת כי נשים בהריון נדרשות להיבדק בשליש הראשון של ההריון, ללא תלות במצב החיסוני או בהיסטוריית הבדיקות לנגיף. עם זאת, נשים בהריון שכבר ביצעו בדיקה משולשת ונמצאו ללא חשיפה ל-HBV זקוקות רק לבדיקת HBsAg.

בנוסף, ה-CDC הוסיפו שלוש קבוצות שתחשבנה לקבוצות בסיכון גבוה יותר לזיהום ב-HBV. קבוצות אלה כוללות אנשים בבית הסוהר או כאלה שנכלאו בעבר, אנשים עם זיהום בהווה או בעבר של נגיף הפטיטיס C, ואנשים עם מחלות מין בהווה או בעבר ועם ריבוי פרטנרים.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה