HPV

התועלת של חיסון כנגד HPV כנגד הדבקה ונגעים אנאליים משנית לזיהום הנגיפי (J Infect Dis)

במאמר שפורסם בכתב העת The Journal of Infectious Diseases מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי ישנון עדויות מוצקות התומכות בתועלת ויעילות חיסון כנגד נגיף HPV (או Human Papillomavirus) כנגד זיהומים אנאליים בנגיף  ונגעי AIN (או Anal Intraepithelial Neoplasia) במטופלים ללא HIV שחוסנו עד גיל 26 שנים. עם זאת, לחיסון לא הייתה תועלת דומה בנשאי HIV מעל גיל 26 שנים והנתונים העידו כי לחיסון השפעה גדולה יותר באוכלוסיות עם חשיפה מוגבלת יותר להדבקה בזיהום במגע אנאלי.

מטרת המחקר הייתה לסכם את היעילות/תועלת של חיסון כנגד נגיף HPV מפני התפתחות זיהום אנאלי ונגעי AIN. החוקרים השלימו סקירת ספרות ומטה-אנליזה להערכת היעילות והתועלת של החיסון, תוך סיווג לפי גיל המטופלים וניתוח לפי-פרוטוקול או לפי כוונה לטפל במחקרים קליניים, או של כלל המשתתפים במחקרי עולם-אמיתי.

החיפוש הוביל לזיהוי 6 מחקרים קליניים ו-8 מחקרי עולם-אמיתי. בקרב משתתפים שחוסנו עד גיל 26 שנים (בעיקר מטופלים ללא HIV), מחקרים קליניים הצביעו על יעילות/תועלת משמעותית כנגד היארעות/הימצאות זיהום אנאלי בנגיף HPV, עם שיעורים גבוהים יותר בניתוח לפי-פרוטוקול (שני מחקרים עם 2,390 משתתפים; יעילות חיסון של 84%, רווח בר-סמך 95% של 77-90%) בהשוואה לניתוח לפי כוונה לטפל (שני מחקרים עם 4,885 משתתפים, יעילות חיסון של 55%, רווח בר-סמך 95% של 39-67%) או במחקרי עולם-אמיתי (ארבעה מחקרים עם 2,375 משתתפים, יעילות חיסון של 77%, רווח בר-סמך 95% של 40-91%).

מתן החיסון כנגד נגיף HPV עד גיל 26 שנים הדגימה יעילות/תועלת גבוהה יותר משמעותית במניעת זיהום אנאלי עיקש ב-HPV ונגעי AIN. לא זוהתה תועלת משמעותית כנגד זיהומי HPV אנאליים או נגעי AIN בקרב אלו שחוסנו לאחר גיל 26 שנים (בעיקר מטופלים עם HIV).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ותועלת חיסון כנגד HPV לפני גיל 26 שנים במניעת זיהום אנאלי ונגעי AIN על-רקע הנגיף. עם זאת, לא תוארה השפעה דומה בנשאי HIV מעל גיל 26 שנים ומהנתונים עלה כי  התועלת של החיסון הייתה גדולה יותר באוכלוסיות עם חשיפה מוגבלת יותר להדבקה בזיהום במגע אנאלי.

J Infect Dis, May 31, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה