Hypertension

מערכת החיסון של תינוקות עשוי לספק הגנה מפני מהלך חמור של COVID-19 (מתוך Clinical Infectious Diseases)

בתינוקות עם עדות לזיהום תסמיני בנגיף SARS-CoV-2 תועד עומס נגיפי גדול יותר באף, אך הם נוטים לפתח מחלה פחות חמורה בהשוואה לילדים גדולים יותר ומתבגרים, כך עולה מנתונים חדשים מניו-יורק, אשר פורסמו בכתב העת Clinical Infectious Diseases.

במאמרם מדווחים החוקרים על 20 תינוקות מתחת לגיל שנה ו-37 ילדים ומתבגרים בגילאי 1-21 שנים עם עדות לזיהום תסמיני בנגיף הקורונה, אשר אושפזו בין 14 במרץ ועד 24 באפריל. כל המשתתפים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה בבדיקה בחדר המיון או במהלך האשפוז.

העומס הנגיפי הממוצע בחלל האף והלוע היה גבוה יותר משמעותית בתינוקות, בהשוואה לילדים גדולים יותר ומתבגרים. עם זאת, שיעור נמוך יותר משמעותית של תינוקות פיתחו מחלה חמורה, כפי שנקבע על-פי הצורך בתמיכה נשימתית או אשפוז ליחידת טיפול נמרץ, בהשוואה לילדים גדולים יותר (5% לעומת 32%, p=0.02).

בנוסף, מרווח הזמן הממוצע עד לבדיקה חיובית לנגיף מהופעת התסמינים היה קצר יותר בתינוקות, בהשוואה לילדים גדולים יותר (2.0 לעומת 3.8 ימים, בהתאמה).

החוקרים מסבירים כי הסיבה להבדלים בעומס הנגיפי בין תינוקות ובין ילדים גדולים יותר אינה ברורה. הם מוסיפים כי ייתכן והמהלך הפחות חמור של נגיף הקורונה בילדים עם תסמיני הזיהום קשור לפעילות מערכת החיסון בתינוקות.

לממצאים אלו חשיבות רבה במאמצים להגבלת התפשטות הזיהום הנגיפי בילדים, בעיקר במעונות וגנים, כמו גם בתי חולים ויחידות טיפול נמרץ ילדים.

Clinical Infectious Diseases, online May 20, 2020

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה