Insomnia

היעילות והבטיחות של Lemborexant בנשים מבוגרות עם אינסומניה (Menopause)

במאמר שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב-Lemborexant (דייויגו) נסבל היטב ומשפר את איכות השינה לאורך זמן בנשים בגיל העמידה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אינסומניה הינה הפרעה נפוצה בנשים בגיל העמידה. Lemborexant הינו אנטגוניסט תחרותי של קולטן לאורקסין אשר נבחן בתת-קבוצה של נשים בגילאי 40-58 שנים במחקר E2006-G000-303 (או SUNRISE-2).  מדובר במחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל 949 נשים מבוגרים עם אינסומניה.

במהלך תקופת הטיפול, המשתתפות נטלו פלסבו או Lemborexant במינון 5 מ”ג או 10 מ”ג למשך שישה חודשים. בשלב השני של המחקר, משתתפות בזרוע Lemborexant המשיכו במינון הטיפול ואלו בזרוע הפלסבו חולקו באקראי לקבלת Lemborexant במינון 5 מ”ג או 10 מ”ג. ההערכות כללו את מדדי עייפות ושינה וכן את האירועים החריגים משנית לטיפול התרופתי.

תת הקבוצה של נשים בגיל העמידה כלל 280 מבין 949 המשתתפות,, מהן 90 היו בזרוע הפלסבו, 28.3% נטלו Lemborexant במינון 5 מ”ג ו-34.3% נטלו Lemborexant במינון 10 מ”ג. לאחר שישה חודשים, חציון השינויים בחביון תחילת שינה היה קצר ב-17.9 דקות בזרוע הפלסבו, 20.7 דקות בזרוע Lemborexant במינון 5 מ”ג ו-30.4 בזרוע Lemborexant במינון 10 מ”ג.

לאחר שישה חודשים, השינויים הממוצעים בעירות סובייקטיבית לאחר תחילת שינה עמדו על 37.0-, 50.1- ו-54.5-, בזרוע הפלסבו, Lemborexant במינון 5 מ”ג, או Lemborexant במינון 10 מ”ג, בהתאמה (p=NS), כאשר היתרונות של הטיפול נותרו לאורך 12 חודשים.

החוקרים מדווחים על שיפור גדול יותר במדדי Insomnia Severity Index ו-Fatigue Severity Scale עם Lemborexant לעומת פלסבו לאחר שישה חודשים; היתרונות של הטיפול נותרו לאורך 12 חודשים.

מרבית האירועים החריגים על-רקע הטיפול התרופתי היו בדרגת חומרה קלה-עד-בינונית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול ב- Lemborexant נסבל היטב והביא לשיפור לאורך זמן במדדי שינה בנשים בגיל העמידה.  לאור זאת, הטיפול עשוי לשמש כאפשרות טיפול בנשים בגיל העמידה עם אינסומניה.

Menopause, Aug 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה