Intensive Care

תוספת של תמיכה ע”י לחץ ל- SIMV מסייעת לגמילה מהנשמה ומפחיתה תלות בחמצן/מאת ד”ר ברזילי עורך נאונטולוגיה

הנשמה מלאכותית ממושכת קשורה בפגיעה ריאתית בפגים. בתינוקות אלה, גמילה מ-SIMV, עלולה להידחות בשל אי יכולתם להתמודד עם עומסים נשימתיים גבוהים. תוספת של תמיכה ע”י לחץ להנשמה יכולה לאזן עומסים אלו ולסייע בתהליך הגמילה.

מטרת המחקר הייתה להשוות בין SIMV ובין SIMV plus pressure support, מבחינת גמילה מהנשמה מכאנית ומשך התלות בתוספת חמצן בפגים עם כשלון נשימתי.

פגים במשקל 500-1000 גרם בלידה, הדורשים הנשמה מלאכותית במהלך השבוע הראשון לאחר הלידה, נבחרו באקראי ל- SIMVול- SIMV plus pressure support. בשתי הקבוצות, השתמשו לאחר הגמילה בפרוטוקול קבוע למשך 28 הימים הראשונים. התוצאות הוערכו במהלך 28 הימים הראשונים ועד לשחרור / מוות.

במסגרת המחקר השתתפו 107 תינוקות (53SIMV plus pressure support ו- 54SIMV). נתונים דמוגרפיים ופרינטליים, תמותה ותחלואה היו שווים בין הקבוצות. במהלך 28 הימים הראשונים, תינוקות בקבוצת ה-SIMV plus pressure support הגיעו למצב של הנשמה מינימאלית, ועברו אקסטובציה מוקדם יותר מתינוקות בקבוצה השנייה. משך הזמן הכולל של הנשמה מלאכותית, משך התלות בחמצן, והצורך החמצן בגיל היריון מתוקנן של 36 שבועות לבד או משולב עם מוות היו שווים בין הקבוצות. עם זאת, תינוקות בקבוצת ה- SIMV plus pressure support במשקל לידה של 700-1000 גרם הראו תלות קצרה יותר בחמצן.

תוצאות המחקר מראות, כי התוספת של תמיכה ע”י לחץ ל-SIMV במהלך 28 הימים הראשונים עשויה לקצר את משך ההנשמה המלאכותית בתינוקות במשקל לידה נמוך ביותר, וכן להפחית את התלות בחמצן בתינוקות במשקל לידה של 700-1000 גרם.

Pediatrics 2006, 118:1409-1417

הערות עורך:

מחקר זה מוכיח שוב שאין הבדל גדול בין שיטות הנשמה שונות. ה-PS לא תרם להפחתת התמותה או התחלואה ב-CLD, אלא קיצר מעט את משך ההנשמה המלאכותית ואת ההזדקקות לחמצן. נראה לי שניתן להוסיף PS למונשמים עם SIMV ולהוריד את קצב הרקע (background rate) ככל שהתינוק מתקדם לקראת אקסטובציה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה