Knee

האם יש תועלת למתן מלטונין להקלה על הפרעות שינה לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך? (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association of Hip and Knee Surgeons)

טיפול במלטונין לא הביא לשיפור מדדי שינה סובייקטיביים או תוצאים לפי דיווח המטופלים בחולים לאחר החלפה מלאה של מפרק הברך, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Association of Hip and Knee Surgeons.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 172 חולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך לקבלת מלטונין במינון 5 מ”ג (86 חולים), או פלסבו ויטמין C במינון 250 מ”ג (86 חולים), אשר ניתנו כל יום למשך שישה שבועות. התוצאים שנבחנו כללו את מדד PSQI (או Pittsburgh Sleep Quality Index), תוצאים לפי דיווח המטופלים, אירועים חריגים, היענות לטיפול תרופתי ואשפוזים חוזרים בתוך 6 שבועות ו-90 ימים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הברך.

מהנתונים עולה כי מלטונין לא שיפר מדדי שינה סובייקטיביים לאחר שישה שבועות או לאחר 90 ימים, בהשוואה לפלסבו.

החוקרים מצאו כי בשתי הקבוצות חלה החמרה במדדי שינה לאחר שישה שבועות, זאת לפני חזרה למדדי שינה תקינים לאחר 90 ימים.

ממצאי המחקר מעידים כי קרוב ל-70% מהחולים סבלו מחסך שינה בדרגה מסוימת שישה שבועות לאחר הניתוח, כאשר למרות שמדדי השינה הממוצעים השתפרו לאחר 90 ימים, קרוע למחצית מהחולים עדיין סבלו מהפרעות בשינה באותה נקודת זמן. מלטונין לא הביא לשיפור בתוצאים לפי דיווח המטופלים לעומת פלסבו.

עוד עולה מהנתונים קשר בין איכות שינה ירודה ובין ירידה בתוצאים לפי דיווח המטופלים. לא זוהו הבדלים בין הקבוצות בהיענות לטיפול תרופתי, אירועים חריגים או אשפוזים חוזרים בתוך 90 ימים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי מלטונין אינו משפר הפרעות שינה לאחר-ניתוח בחולים לאחר החלפה מלאה של מפרק הברך. ממצאים אלו אינם תומכים במתן שגרתי של מלטונין כפתרון פשוט להפרעות שינה לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-American Association of Hip and Knee Surgeons

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה