Laboratory Tests

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר בדיקת דם לחבלת ראש (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration)  אישר בדיקת דם להערכת חולים עם חבלת ראש לשימוש מסחרי, צעד הסולל את הדרך להפצתה בבתי חולים שונים ברחבי ארצות הברית.

על-פי ההודעה לתקשורת של חברת Abbott, הבדיקה נועד לספק לרופאים אמצעי אובייקטיבי ומהיר להערכת מקרים של חבלת ראש קלה או זעזוע מוח. ניתן להשלים את הבדיקה בתוך 12 שעות מאירוע חשוד לחבלת ראש.

הבדיקה מבוססת על דגימת דם מהזרוע ומודדת שני סמנים אשר בריכוזים גבוהים מרמזים באופן משמעותי על חבלה מוחית. ניתן לקבל את תוצאות הבדיקה בתוך 18 דקות במטרה לסייע לרופאים להעריך מצבי זעזוע מוח ולסווג את החולים. בדיקה שלילית תאפשר לסייע לאנשי צוות רפואי לחסוך את הצורך בבדיקת CT ולחסוך זמני המתנה ארוכים עד לקבלת טיפול.

במטופלים לאחר חבלת ראש, ההשפעות משתנות ונעות בין מספר ימים לאחר החבלה ועד השפעות קבועות, כאשר במקרים אלו קיים סיכון גבוה יותר לחבלת ראש נוספת לאחר החבלה הראשונה. אבחנה שגויה או חוסר אבחנה עלולים להוביל לתוצאות גרועות יותר בטווח הקצר והארוך; לאור זאת, כלים המאפשרים הערכה מהירה של חבלת ראש או זעזוע מוח חיוניים למתן טיפול הולם.

עם הזמינות הרחבה של בדיקות אלו ברחבי המדינה, מרכזים רפואיים יוכלו להציע אפשרות בדיקת דם אובייקטיבית שתסייע בהערכת מטופלים עם זעזוע מוח. מדובר בבשורות משמעותיות עבור רופאים ומטופלים במקרים בהם מנסים להבין אם מדובר במקרה של חבלת ראש.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה