Lymphomas

טיפול במבטרה מאריך את הנסיגה במחלת הסרטן

ניסוי קליני המצוי בשלביו האחרונים מצא כי מתן Ritiuximab (שם מסחרי בישראל: מבטרה) המשמש לטיפול בחולי לימפומה מטיפוס non-Hodgkin’s, מאריך את הנסיגה במחלה כשהוא ניתן כטיפול על בסיס קבוע.

הניסוי שנמצא בשלב III הופסק בשלב מוקדם כשבדיקה ראשונית של התוצאות העלתה כי בחולים שקיבלו את התרופה במנות קבועות יחד עם monoclonal antibody ובשילוב כימותרפיה נמצאה נסיגה ארוכה יותר במחלה מאשר באלו שעברו כימותרפיה בלבד.

מן הנתונים עולה כי טיפול מוקדם וממושך יותר בתרופה בחולים עם לימפומה מטיפוס non-Hodgkin’s יעיל יותר מטיפול מאוחר יותר ופחות תדיר. במקור אושרה התרופה לשימוש בחולים שבהם נכשל לפחות ניסיון טיפול אחד בכימותרפיה. היא לא אושרה לשימוש קבוע, אך יותר ויותר רופאים בוחרים להשתמש בה באופן זה.

אחת החוקרות מסבירה כי למרות שהתוצאות אינן מפתיעות הן מעידות כי טיפול ממושך בתרופה גורר שיפור כולל במצב החולים. לדבריה הנתונים הקליניים המתגלים כיום מאמתים את ההשערה שהועלתה בשנים האחרונות.

היא מציינת כי כמעט 50% מהרופאים כבר משתמשים בטיפול זה באופן קבוע כלשהו, והמשווקים רואים בחדירה לתחום זה אפשרות להגדלה חשובה במכירות.

דוברת החברה המשווקת את התרופה בארצות הברית ציינה כי יש להם עניין רב בהפצת רעיון השימוש בתרופה באופן קבוע . לדבריה זוהי מטרה מסחרית חשובה שהציבה לעצמה החברה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה