Medical Management

דיקני בתי הספר לרפואה ומשרד הבריאות פרסמו מתווה לקליטת סטודנטים לרפואה הלומדים בחו”ל ומשרתים כעת בצו 8

WAR רופא חייל PHYSICA DOCTOR N SOLDIER
הודעת משרד הבריאות: ביוזמה משותפת של שר הבריאות, אוריאל בוסו, משרד הבריאות ודיקני הפקולטות לרפואה ואחרי שיחות עם הצוות המקצועי במשרד, גובש ע"י דיקני בתי הספר לרפואה, מתווה לקליטת סטודנטים לרפואה הלומדים בחו"ל ומשרתים כעת בצו 8 למען מדינת ישראל. 

המתווה גובש על ידי דיקני הרפואה, לאחר פניית מנכ”ל המשרד לדיקנים של הפקולטות לרפואה בבקשה להיערך לקליטה מאוזנת של כל הסטודנטים, ולייצר מתווה מותאם בפן הלימודי, בתשתיות ובכוח אדם. צעד זה משתלב עם התוכניות האסטרטגית של משרד הבריאות, מל״ג ות״ת והאוניברסיטאות להגדיל את מספר הסטודנטים לרפואה כל שנה, כך שבסיום העשור יתחילו את לימודי הרפואה בישראל 2,000 סטודנטים בכל שנה.

המועמדים לקבלה במסגרת המתווה הם מי שגויס ובצו 8 (וחויל עד 15.11.23) ששרתו לפחות 30 יום במילואים, ו/או מי שקרוב משפחות נחטף או נרצח ב-7.10; סטודנטים לרפואה או מי שהתקבלו ללימודי רפואה במוסד מוכר ומאושר עפ”י רפורמת יציב, וזאת לפי הקריטריונים שפורסמו לקבלה לפי שנת הלימודים בה נמצא הסטודנט.   ועדת קבלה ארצית של דיקני הרפואה דנה בימים אלו בכלל הבקשות ותקבע את מספר המתקבלים לכל אחד מבתי הספר לרפואה ולאילו תכניות בהתאם ליכולת של כל מוסד, כאשר החלוקה למוסדות השונים תביא בחשבון גם את העדפות הסטודנטים.

משרד הבריאות פועל מול בתי החולים והאוניברסיטאות בחו”ל על מנת להסדיר את ההכשרה הקלינית בשנים המתקדמות בבתי החולים בישראל עבור הסטודנטים בשנים ה’-ו’, כך שאלו יוכלו לבצע הכשרה בשדות קליניים בישראל שיוכרו באופן מלא, כאשר התואר יינתן ע”י המוסד בחו”ל. אוריאל בוסו, שר הבריאות אמר בהודעה: “כפי שהתחייבנו, אנחנו פועלים להבטיח שסטודנטים לרפואה שלומדים בחו”ל ונמצאים כיום בחזית הלחימה יוכלו להמשיך את לימודיהם כאן במדינת ישראל. זה הצעד המוסרי והנכון, והדרך שלנו להחזיר לאלו שנתנו מעצמם עבור כלל אזרחי ישראל. בצעד הזה, אנחנו מעניקים להם את הכלים להמשיך ולהגשים את עצמם ביום שאחרי המלחמה מתוך הכרת הטוב וכחלק בלתי נפרד מהמאמץ הלאומי. אני מודה לדיקני בתי הספר לרפואה על קידום הנושא. המתווה שגובש ייתן מענה מיידי לסטודנטים לרפואה שגויסו בצו 8 ובמבט צופה פני עתיד יסייע להגדיל את כוח האדם במערכת הבריאות”.

משה בר סימן טוב, מנכ”ל משרד הבריאות, מוסיף: “אני מודה לדיקנים על המתווה שגובש. אנו מאמינים שהסטודנטים הללו שהגיעו מחו”ל לשרת את מדינת ישראל בשעה קשה זו, הם אלו שיהיו המנהיגות הרפואית העתידית של המדינה. אנו מברכים על המתווה שגובש על ידי דיקני בי”ס לרפואה, שייתן מענה מתאים כך שלא רק שהסטודנטים לא ייפגעו, אלא יוגדל מספר הסטודנטים לרפואה בישראל. בימים אלו זהו צעד לאומי נחוץ והכרחי למען עתיד המדינה. מדובר במתווה כולל ורחב המאפשר שילוב של עשרות סטודנטים לרפואה שלומדים בחול ומגויסים בצו 8 בבתי הספר לרפואה בישראל. הדיקנים לרפואה השקיעו שעות רבות בגיבוש מתווה שמאזן בין החובה הערכית והמוסרית של מדינת ישראל כלפי הסטודנטים שנלחמים לבין השמירה על איכות ומצוינות בתי הספר לרפואה במדינת ישראל”.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה