Medical Management

יו”ר הר”י וסגנו יצאו בקריאה לקבינט ולפרקליטות לפעול נגד הפצת סרטון הסתה חמורה נגד אנשי רפואה ערבים

פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, פנה לקבינט המלחמה ולשר הבריאות בדרישה לגנות ולהוקיע סרטון המכיל דברי הסתה חמורה נגד אנשי רפואה ערבים וערעור האמון הציבורי במערכת הבריאות בדרשה של רב שהופצה ברשתות. ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר הר"י פנה לפרקליט המדינה בבקשה להעמיד לדין פלילי של הרב בגין דבריו הגזעניים וההסתה, ולהורות להסיר את הסרטון מהרשת.

פרופ’ ציון חגי, יו”ר ההסתדרות הרפואית בישראל שלח אמש לחברי קבינט המלחמה מכתבים בהולים, בקריאה לפעולה מיידי נגד סרטון הסתה חמורה של רב מאיר שמואלי שהופץ בתפוצה רחבה. בסרטון קובע שמואלי כי רופאים ערבים בישראל פועלים באופן מכוון ואקטיבי כדי ליצור מומים בחיילי צה”ל המאושפזים בבתי החולים ואף על מנת להרוג אותם הלכה למעשה. במכתבו של פרופ’ חגי הוא כותב : “ברור לכל בר דעת כי יש בדברים האמורים לא רק כדי להטיל דופי ולהסית כנגד ציבור שלם, אלא גם כדי לזרוע פחד, כאוס, ולערער את אמון הציבור במערכת הבריאות כולה. מערכת הבריאות נחשבת זה מכבר למגדלור של דו-קיום וסובלנות, בה אנשי רפואה יהודים וערבים עובדים שכם אל שכם מימים ימימה ולהם שבועה אחת ומטרה אחת: הצלת חיים. אסור שהסתה כזו תעבור לסדר היום, לא בשגרה ובוודאי שלא בימים מתוחים אלו, ועלינו לגנות התנהגות זו מכל וכל”.

לקריאת המכתב המלא

ד”ר זאב פלדמן, יו”ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו”ר הר”י שלח גם הוא פניה דחופה לפרקליט המדינה עו”ד עמית אייסמן בנוגע לסרטון ההסתה שרץ ברשתות משיעורו של הרב מאיר שמואלי בפנייתו כתב ד”ר פלדמן: ” לא יעלה על הדעת כי יתאפשר לו להסית, לערער על סמכות רפואית ולייצר חוסר אמון במערכת הרפואית. אודה לך אם תשתמש בסמכויות העומדות לרשותך להעמדה לדין פלילי של מר שמואלי בגין דבריו הגזעניים וההסתה חסרת הרסן שהוא משלח וכן להורות להסיר את הסרטון מהרשת. רק פעילות נחרצת מול אמירות אלו ישדרו את המסר כי המדינה מגינה על רופאות ורופאים משרתי ציבור שעושים עבודתם נאמנה לילות כימים!”.

למכתבו של ד”ר פלדמן

 

 

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה