Medical Management

משרד הבריאות מגדיל את תקציב בתי החולים ביותר ממיליארד ורבע ש”ח

משרד הבריאות
התוספת התקציבית כוללת יותר מ-500 מיליון ש"ח לבתי החולים הכלליים שישולמו בכל שנה, יותר מ-500 מיליון ש"ח להתמודדות עם אבדן הכנסות וגידול בהוצאות ובהעסקת כוח אדם כתוצאה מהמלחמה, יותר מ-270 מיליון ש"ח להתמגנות בתי החולים, ועוד עשרות מיליוני ש"ח לרכישת מלאי חירום ועשרות מיליוני ש"ח נוספים לבתי חולים פסיכיאטרים וגריאטריים לשיפויים על אבדן הכנסות וגידול בהוצאות

בהודעה שפרסם משרד הבריאות אמש נכתב כי עניין ההסדרה הכלכלית והיציבות התפעולית של ארגוני הבריאות הוא אחד הנושאים המרכזיים בעבודת משרד הבריאות במטרה להבטיח את איתנותם. בחודשים האחרונים נעשתה במשרד בריאות עבודת מטה על מנת לתקצב ולייצב את כלל ארגוני הבריאות, ובכלל זה קופות החולים ובתי החולים. לפי הודעת המשרד, מזה כשלושה חודשים שבתי החולים בישראל עובדים בעצימות גבוהה על מנת לתת מענה רפואי מיטבי לאזרחים ולחיילי ישראל, ומהיום הראשון של המלחמה מעניקים טיפול מציל חיים לאלפי הפצועים והוחלט על מתן תקציב נוסף לבתי החולים בסך כולל של יותר ממיליארד ורבע ש”ח, על מנת לחזק את בתי החולים, להמשיך ולשפר את היערכותם למצבי חירום ולספק להם ביטחון פיננסי ויציבות, שיאפשרו להם להמשיך ולספק שירותים רפואיים לכלל תושבי ישראל.

בימים הראשונים למלחמה הבטיח מנכ”ל משרד הבריאות כי כלל צרכי המערכת החיוניים למלחמה, ייענו מתקציב המדינה. הצעד עליו הוחלט בימים האחרונים לאחר סיכום בין שר הבריאות אוריאל בוסו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’, על תיקון תקנות תקצוב בתי חולים כלליים, יהיה תקף החל משנת 2023 ובכל שנה, כחלק מבסיס התקציב. התוספת התקציבית לבתי החולים מורכבת מהגדלה של למעלה מ-500 מיליון ש”ח של סכום התקציב הקבוע לבתי החולים הכלליים, שתשולם בכל שנה מעתה ואילך, זאת בנוסף ליותר מחצי מיליארד ש”ח להתמודדות עם אבדן הכנסות וגידול בהוצאות ובהעסקת כח אדם כתוצאה מהמלחמה. לצד זאת, אישר המשרד יותר מ-270 מיליון ש”ח להתמגנות בתי החולים בכלל המשקים וכן עשרות מיליוני ש”ח לרכישת מלאי חירום נוספים. בנוסף אישר המשרד עשרות מיליוני ש”ח לבתי חולים פסיכיאטרים וגריאטריים לשם שיפויים על אבדן הכנסותיהם וגידול בהוצאותיהם עקב המלחמה. בהודעת המשרד נמסר הוא משרד הבריאות שם בראש סדר העדיפויות את נושא יציבותם התקציבית של ארגוני הבריאות, על מנת שיוכלו לתכנן ולטייב את עבודתם לטובת המטופלים. בחודשים האחרונים נעשתה במשרד בריאות עבודת מטה על מנת לתקצב ולייצב את כלל ארגוני הבריאות, ובכלל זה קופות החולים ובתי החולים, וכבר בשבוע שעבר בוצעה הסדרה בתקציבי קופות החולים, במטרה לייצר אופק תכנוני ותפעולי ארוך טווח למערכת הבריאות, כאשר במסגרת זו אושרה תוספת התקציב הנדרשת והטמעתו בבסיס תקציב סל הבריאות.

שר הבריאות אוריאל בוסו מסר עם ההודעה כי “כפי שהתחייבנו, אנחנו מחזקים את מערכת הבריאות הציבורית של מדינת ישראל ופועלים לשמור על עוצמתה… צוותי הרפואה וכלל העובדים במרכזים הרפואיים ובבתי החולים עוסקים בהצלת חיים מסביב לשעון בשגרה ובחירום ועלינו לוודא שיינתנו מרב המשאבים והתקציבים להמשך תפקודה הרציף והראוי של המערכת בטווח הקצר ובמבט צופה פני עתיד… נמשיך לפעול לשיפור השירות והמענה הרפואי הניתנים לכלל האזרחים ולהביא עוד בשורות בנושא צמצום פערים בין הפריפריה למרכז, במיגון ובתחום בריאות הנפש”.

מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מוסיף: “מערכת הבריאות היא העורף הלאומי של מדינת ישראל בחירום ובשגרה. תוספת התקציב לבתי החולים היא צעד הכרחי ליציבותה של המערכת, וזאת על מנת לשפות את בתי החולים שכבר מהיום הראשון טיפלו באלפי הפצועים שהגיעו, כשהצוותים הרפואיים בבתי החולים עבדו לילות כימים על מנת לתת לכל פצוע את הטיפול הרפואי המיטבי. הגדלה זו תקל על התמודדות בתי החולים עם אתגרי השגרה והחירום ותעזור לשמור על סטנדרט הטיפול הניתן במערכת הבריאות בישראל”.

מקור: דוברות משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה