Medical Technology

כלי חדש עשוי לסייע בשיפור יכולת אבחנת נוירופתיה סוכרתית (J Biophotonics)

מערכת חדשה להערכת זרימת דם עורית הדגימה תוצאות מבטיחות בזיהוי מוקדם של נוירופתיה היקפית ומציעה כלי אבחנתי זול, נייד ולא-פולשני, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Biophotonics.

המחקר כלל 15 משתתפים לא-מעשנים בגילאי 18-60 שנים, מהם שניים עם נוירופתיה סוכרתית, שמונה עם סוכרת וחמש ביקורות. המחקר נערך במרכז רפואי יחיד בהודו ולא כלל נתונים אודות הגזע או המוצא של המשתתפים.

החוקרים התבססו על גירוי לכיווץ כלי דם (הורדת הרגל) או הרחבת כלי דם (חימום מקומי) להערכת שינויים בזרימת הדם בגב כף הרגל. מדד BFI (או Blood Flow Index) תועד בתחילת המחקר ובמהלך גירוי באמצעות DOCS (או Diffuse Optical Correlation Spectroscopy) מותאם לזיהוי זרימת דם בעומקים שטחיים.

החוקרים בחנו את השינויים במדדי BFI והעריכו את השטח מתחת לעקומת ה-ROC להערכת הפוטנציאל האבחנתי של מערכת DOCS.

בקבוצת הביקורת, ערכי BFI ירדו ב-33% עקב רפלקס VAR (או Venoarteriolar Reflex) תנוחתי עם הורדת הרגל ועלו ב-140% עקב חימום מקומי. בקבוצת חולי סוכרת, השינויים במדד BFI בתגובה לגירוי כללו ירידה של 9% עם הורדת הרגל ועליה של 53% עם חימום מקומי, בעוד שבחולים עם נוירופתיה סוכרתית תועדו שינויים מינימאליים במהלך הורדת הרגל או חימום מקומי (שינוי קטן מ-5%).

ממצאי המחקר מעידים על הבדלים משמעותיים במדדי BFI במהלך גירוי חימום מקומי בין חולים עם נוירופתיה סוכרתית ובין חולי סוכרת, כמו גם בין חולים עם נוירופתיה סוכרתית ובין קבוצת הביקורת (p<0.0001).

מניתוח ROC עלה כי חימום מקומי היה יעיל יותר מהורדת הרגל בהבחנה בין חולים עם נוירופתיה סוכרתית ובין אלו עם סוכרת או ביקורות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מערכת זו עשויה לשמש כאמצעי זול ונייד להערכה מוקדמת של חולים עם נוירופתיה סוכרתית.

J Biophotonics, Dec 20, 2023

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה