Medical Technology

כלי בינה מלאכותית עשוי לסייע לחזות פסיכוזה לפני שהתרחשה (Molecular Psychiatry)

MRI
ניתן לחזות את תחילתה של פסיכוזה אצל אנשים בסיכון גבוה קליני לפני שהיא מתרחשת באמצעות כלי למידת מכונה המסווגת סריקות MRI מוח כך עולה מקונסורציום שפורסם ב-Molecular Psychiatry

ניתן לחזות את תחילתה של פסיכוזה אצל אנשים בסיכון גבוה קליני לפני שהיא מתרחשת באמצעות כלי למידת מכונה המסווגת סריקות מוח כך עולה מקונסורציום בינלאומי של חוקרים שפורסם ב-Molecular Psychiatry.

מחקרים קודמים שבחנו מאפיינים של MRI מוחי חשפו הבדלים מבניים במוח לאחר הופעת הפסיכוזה. המחקר החדש מדגים הבדלים מבניים במוחם של אנשים בסיכון גבוה שעדיין לא חוו פסיכוזה. “התוצאות מצביעות על כך שכאשר בוחנים התפתחות מוחית של מתבגרים, סריקות MRI בסיסיות עבור אנשים בסיכון קליני עשויות להועיל לזיהוי הפרוגנוזה שלהם”, כתבו החוקרים.

רק כ-30% מהאנשים בסיכון גבוה קליני מפתחים תסמינים פסיכוטיים גלויים. החוקרים טוענים שעם התאמות נוספות, הכלי שלהם יכול לאפשר לרופאים לזהות אנשים שעשויים להפיק תועלת מהתערבות מוקדמת על ידי שילוב של סמנים ביולוגיים עם סימנים תת-קליניים כמו שינויים בחשיבה, התנהגות ורגשות.

מחקרים קודמים שביקשו להשתמש בנתוני MRI כדי לחזות תוצאות אצל אנשים בסיכון גבוה קליני לפסיכוזה היו מוגבלים, עקב גודלם הקטן והיותם פחות מגוונים, ציינו החוקרים. “למרות שסיווג בעזרת למידת מכונה טרם מוכן לשימוש במסגרות קליניות באופן מיידי, הממצאים מצביעים על כך שכאשר נשקול כראוי הטיה הקשורה למכונה ולפרוטוקול, כמו גם מסלול התפתחותי לא ליניארי במהלך גיל ההתבגרות, נוכל לבנות סיווג למידת מכונה לתמונות המוח שנסרקו לפני תחילת הפסיכוזה”, אמר מחבר המחקר.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה