Melanoma & BCC

ירידה במשקל עשויה לחזות סיכון מוגבר לתמותה בחולים עם מלנומה ממארת (J Dermatol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Dermatology עולה קשר בין ירידה במשקל, בפרט ירידה בהיקף של 5% ומעלה ממשקל הגוף בתוך חודש, ובין סיכון מוגבר לתמותה בחולים עם מלנומה ממארת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים מצאו קשר בין מלנומה ממארת ובין פרוגנוזה שלילית עקב גרורות ותמותה עקב מחלה ממארת. לניטור אחר גורמים פרוגנוסטיים חשיבות רבה בחולים אלו, כאשר מבין גורמים אלו, יש לעקוב מקרוב אחר רמות LDH (או Lactate Dehydrogenase) לאורך מהלך המחלה.

גורמים חשובים בחיזוי הישרדות חולים עם מלנומה ממארת כוללים את עובי הגידול, כיב, מספר גרורות לקשרית לימפה, נגעים משניים ואתרי גרורות. עם זאת, ירידה במשקל אינה נכללת לרוב ברשימת הגורמים הפרוגנוסטיים של מלנומה ממארת, אם כי בדומה לממאירויות אחרות, כולל סרטן ריאות וממאירויות בדרכי העיכול, לרוב יש מעקב אחר משקל הגוף של החולים.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין ירידה במשקל ובין הפרוגנוזה של מלנומה ממארת. לצורך כך, החוקרים התבססו על נתונים אודות חולים עם מלנומה ממארת שטופלו במרכז הרפואי ובחנו את הפרוגנוזה של שתי קבוצות: חולים בהם תועדה ירידה של לפחות 5% במשקל הגוף או ירידה במשקל של עלתה על 5% במהלך 12 חודשים.

מניתוח הנתונים עולה כי שיעורי התמותה היו גבוהים יותר בקרב חולים בהם תועדה ירידה של לפחות 5% ממשקל הגוף. יתרה מזאת, ירידה של לפחות 5% ממשקל הגוף בתוך חודש כמעט תמיד השפיעה לרעה על הפרוגנוזה של החולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מצביעים על קשר אפשרי בין ירידה במשקל של לפחות 5% במשקל הגוף בתוך שנה ובין סיכון מוגבר לתמותה בחולים עם מלנומה ממארת, כאשר משקל הגוף עשוי לשמש כמשתנה חשוב בחיזוי ההישרדות של חולים עם מלנומה ממארת.

J Dermatol, Sep 27, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה