Menopause

טיפול באסטרוגן והקשר לסרטן השד – סקירה (Menopause)

מחקר חדש שבחן ראיות שונות בנוגע לקשר בין טיפול באסטרוגן בלבד להופעת סרטן השד מראה שטיפול זה אכן עלול לגרום לשינויים משמעותיים, אך תומך בטיפול זה בנשים לאחר היסטרקטומי

מחקר חדש שבחן ראיות שונות בנוגע לקשר בין טיפול באסטרוגן בלבד להופעת סרטן השד מראה שטיפול זה אכן עלול לגרום לשינויים משמעותיים, אך תומך בטיפול זה בנשים לאחר הסרת רחם. בניסוי אקראי של Women’s Health Initiative (WHI) שכלל 10,739 נשים לאחר גיל המעבר שעברו כריתת רחם קודמת, אסטרוגן מצומד בלבד הפחית משמעותית את שכיחות סרטן השד ואת התמותה מסרטן השד. לעומת זאת, מחקרים אפידמיולוגיים במטה-אנליזה מקבוצת שיתופיות בנושא גורמים הורמונליים בסרטן השד, עם 108,647 מקרי סרטן שד וקבוצת מחקר של מיליון נשים, קשרו באופן מובהק טיפול באסטרוגן גרידא עם שכיחות גבוהה יותר של סרטן השד ותמותה מסרטן השד. הקבוצה השיתופית כללה מטא-אנליזה של חמישה מחקרים אקראיים קטנים יותר ואת הניסוי האקראי של WHI; לכן, מטרת המחקר הנוכחי היא להקל על ההבנה של תוצאות אלו.

מקורות התומכים בממצאי הסקירה כוללים את הניסוי האקראי של WHI CEE ומטה-אנליזה של חמישה מחקרים אקראיים קטנים יותר שהעריכו טיפול באסטרוגן בלבד. החוקרים סיכמו את הפרטים של הניסויים האקראיים הקטנים יותר לגבי הרלוונטיות לסרטן השד ומיקמו את הממצאים בהקשר קליני. בוצעה גם סקירה של הממצאים של הניסוי האקראי של WHI שהעריך את הטיפול באסטרוגן בלבד ומחקרים נוספים. החוקרים עקבו אחר התפתחות המושג “חלון ההזדמנויות” לטיפול מגיל המעבר והגדילו את המטה-אנליזה של קבוצות נוספות על ידי הכללת ממצאי WHI העדכניים ביותר.

בחינת הניסויים האקראיים הקטנים יותר המעריכים אסטרוגן לבד עם סרטן השד מראה שממצאי WHI של שכיחות נמוכה יותר של סרטן שד ותמותה נמוכה יותר מסרטן שד עם שימוש באסטרוגן בלבד אינן תוצאות חריגות או כאלו הנובעות מאקראיות. הדיווחים הסדרתיים של ממצאים עקביים חיוביים של סרטן השד במשך 20 שנות מעקב מצטבר מצביעים על כך ששימוש באסטרוגן בלבד אכן גורם לשינויים עקביים משמעותיים. יחד עם זאת, לאחר בחינת סיכונים ויתרונות מלאים, עדויות מניסויים אקראיים מספקים ביטחון לנשים לאחר גיל המעבר עם כריתת רחם קודמת, אשר קרובות לגיל המעבר, השוקלות אסטרוגן בלבד לניהול תסמינים קלימקטריים.

למאמר ב-Menopause

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה