Menopause

היתרונות הבריאותיים של עיסויים לכפות רגליים בנשים לאחר-מנופאוזה (Menopause)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Menopause עולה כי עיסוי לכפות רגליים במהלך מנופאוזה עשוי לשפר את משך השינה במהלך היום ולהפחית תסמיני חרדה ועייפות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעות שינה, תסמיני חרדה ועייפות מופיעים בשכיחות גבוהה בנשים לאחר-מנופאוזה. עם זאת, לא נערכו מחקרים קודמים להערכת ההשפעות של עיסוי כפות רגליים על נשים לאחר-מנופאוזה.

החוקרים השלימו כעת מחקר אקראי ומבוקר להערכת ההשפעות של עיסוי כפות רגליים בנשים לאחר-מנופאוזה על שינה, חרדה ועייפות.

מדגם המחקר כלל 70 נשים מצפון טורקיה, מהן 35 בקבוצת ההתערבות ו-35 בזרוע הביקורת.  הנשים בקבוצת ההתערבות השלימו עיסוי כפות רגליים פעם ביום למשך שבוע, בעוד שלא הייתה כל התערבות בנשים בקבוצת הביקורת.

במהלך המחקר נאספו נתונים להערכת מדדי עייפות (Fatigue Severity Scale), חרדה (Beck Anxiety Inventory) וכן נתונים אישיים.

מהנתונים עולה כי בתחילת המחקר בקרב נשים בקבוצת הביקורת תועדו מדדי חרדה נמוכים יותר לפי Beck Anxiety Inventory, בהשוואה לנשים בקבוצת ההתערבות, אך מדדי עייפות היו דומים ומספר שעות שינה היו דומים בין הקבוצות.

לאחר עיסוי כפות רגליים, מדדי עייפות לפי סולם Fatigue Severity Scale עמדו על 2.3 (רווח בר-סמך 95% של 1.6-3.4) בזרוע ההתערבות ועל 5.5 (רווח בר-סמך 95% של 4.6-6.2) בקבוצת הביקורת. מדדי חרדה היו גם כן טובים יותר לאחר ההתערבות ועמדו על 26.0 (רווח בר-סמך 95% של 23.0-29.0) בזרוע ההתערבות, בהשוואה ל-36.0 (רווח בר-סמך 95% של 31.0-43.0) בזרוע הביקורת. מספר שעות השינה ביום עמד על 8.0 שעות בזרוע ההתערבות לעומת 7.0 שעות בקבוצת הביקורת וההבדלים בין הקבוצות היו כולם מובהקים סטטיסטית.

ממצאי המחקר מעידים כי עיסוי כפות רגליים בנשים לאחר-מנופאוזה מביא לעליה במספר שעות השינה ביום ומפחית את תחושות עייפות ותסמיני חרדה בנשים אלו. החוקרים כותבים כי למרות שדרושים מחקרים נוספים לאישור תוצאות המחקר הנוכחי באוכלוסיות נוספות של נשים לאחר-מנופאוזה, אין חסרונות רבים להמלצה על עיסוי כפות רגליים כאמצעי טיפול לא-הורמונאלי להקלה על תסמיני מנופאוזה.

 

Menopause, Sep 20, 2022

 

לידיעה ב-Healio

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה