Menopause

טיפול הורמונלי חליפי עשוי להפחית את הסיכון לשברים בנשים לאחר-מנופאוזה (Climacteric)

בקרב נשים לאחר-מנופאוזה, טיפול הורמונלי חליפי, כולל מינון סטנדרטי של משלב אסטרוגן-פרוגסטרון, אסטרוגן בלבד ו-Tibolone, נטה להפחית את היארעות שברים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Climacteric. עם זאת, תועדו השפעות טיפול שונות לפי סוג השבר והטיפול התרופתי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיימת מחלוקת באשר להשפעה המגנה ארוכת הטווח של טיפול הורמונלי חליפי מפני שברים. הם בחנו את ההשפעה של הטיפול החליפי על היארעות שברי חוליות וירך לפי סוג הטיפול החליפי, גיל בעת התחלת הטיפול, משך ומינון הטיפול ההורמונלי בנשים לאחר מנופאוזה.

המחקר הרטרוספקטיבי כלל נשים תואמות עם טיפול הורמונלי חליפי ממאגר Korean National Health Insurance Service Database. החוקרים התמקדו בנשים בגילאי 50 שנים ומעלה לאחר מנופאוזה בין 2004 ו-2007 ובחנו את שיעורי היארעות שברי חוליות וירך עד שנת 2017.

מדגם המחקר כלל 36,4476 נשים שקיבלו טיפול הורמונלי חליפי במשך יותר משנה, כולל טיפול באסטרוגן-פרוגסטרון, אסטרוגן בלבד, או Tibolone.

מהנתונים עולה טיפול הורמונלי חליפי הכולל משלב אסטרוגן-פרוגסטרון הפחית את היארעות שברי חוליות וירך כאשר ניתן במינון סטנדרטי, אך לא במינון נמוך. טיפול ב-Tibolone הפחית משמעותית את היארעות שברי חוליות בנשים בגילים 59 עד 50 שנים כאשר ניתן למשך יותר מחמש שנים ואת היארעות שברי ירך בנשים מעל גיל 60 שנים כאשר ניתן למשך למעלה משלוש שנים. טיפול באסטרוגן בלבד הפחית משמעותית את הסיכון לשברי ירך כאשר אסטרדיול ניתן למשך יותר מחמש שנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי טיפול הורמונלי חליפי עשוי להפחית את הסיכון לשברים בנשים לאחר-מנופאוזה, עם הבדלים בין תכשירים ובין סוגי שברים.

Climacteric, Nov 10, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה