Menopause

שחייה במים קרים עשויה להקל על תסמינים בזמן מחזור וסת וסביב תקופת המנופאוזה (Post Reproductive Health)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Post Reproductive Health עולה כי שחייה במים קרים עשויים להקל על תסמינים גופניים ופסיכולוגיים בזמן מחזורי וסת או סביב תקופת המנופאוזה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנה וריאביליות רבה בתסמיני מחזור וסת וסביב מנופאוזה, כאשר אלו כוללים לעיתים קרובות שינויים במצב הרוח, חרדה, דיכאון, עייפות, גלי חום והפרעות שינה. הם השלימו מחקר ראשון מסוגו להערכת ההשפעה של שחייה במים קרים על תסמינים אלו.

החוקרים התבססו על סקר שכלל 42 שאלות וחולק ל-1,114 נשים אשר שחו באופן סדיר במים קרים. למעלה משני שליש מהמשיבות (68.1%) היו בגילאי 45-59 שנים. חלק מהנתונים כללו תשובות מצד נשים סביב תקופת המנופאוזה, אך עדיין עם תסמינים בזמן מחזור חודשי.

מהנתונים עולה כי לשחייה במים קרים עשויות להיות יתרונות רבים על תסמיני מחזור וסת ותסמינים סביב תקופת המנופאוזה. בנשי ששחו בתדירות גבוהה יותר ולפרק זמן ארוך יותר תועדה השפעה חיובית גדולה יותר, בהשוואה לנשים ששחו בתדירות קטנה יותר או לפרק זמן קצר יותר בכל פעם.

נשים ששחו במים קרים דיווחו בשכיחות גבוהה של הטבה בתסמינים וזומוטוריים ופסיכומוטוריים. בנשים סביב תקופת המנופאוזה אשר שחו באופן סדיר בחורף ובקיץ תועדה ירידה גדולה יותר בתסמיני חרדה וגלי חום, בהשוואה לנשים ששחו בעונות שנה אחרות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הדרכת נשים לשחות בבטחה ולעודד אותן לשחות באופן סדיר עשוי להשפיע לטובה על תסמינים מגבילים על-רקע תקופת פרי-מנופאוזה.

Post Reproductive Health, Jan 25, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה