Migraine

מיינדפולנס לטיפול במיגרנה וכאב ראש (EHC)

מיגרנה, כאב ראש
מיינדפולנס הראה יעילות בקרב מטופלים עם מיגרנה כרונית וכאבי ראש עקב שימוש יתר בתרופות, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי חדש שהוצג בקונגרס האירופי לכאבי ראש

טיפול המבוסס על מיינדפולנס הראה יתרונות מרובים בקרב מטופלים עם מיגרנה כרונית וכאבי ראש עקב שימוש יתר בתרופות, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי חדש שהוצג בקונגרס ה-17 האירופי לכאבי ראש (EHC) ופורסם ב-Journal of Headache and Pain.

לפי המחקר, שישה מפגשי מיינדפולנס שבועיים ותרגול עצמי יומי קצר, נוסף על טיפול רפואי טוב, הראו שיפור משמעותי בתדירות כאבי ראש, באיכות החיים וברמת הנכות, והשפעה משמעותית על כאבי הראש, אובדן זמן פרודוקטיבי, צריכת תרופות ועלויות בריאות עקיפות וישירות. “מצאנו שיפור אמיתי בקבוצת המטופלים המתרגלים מיינדפולנס, שהמשיכו להיות ברורים עד 12 חודשים לאחר תחילת ההתערבות; המטופלים שלנו למדו להשתמש בתרגול כדי לנהל את הכאב”, אמרה החוקרת הראשית של המחקר.

המחקר בא על רקע מספר מחקרים קטנים שהציעו יתרון לביצוע מיינדפולנס בקרב אנשים הסובלים ממיגרנה, אך לא היו הרבה מחקרים אקראיים שבחנו זאת, במיוחד עם גודל מדגם נאות ותוצאות מוגדרות היטב. המחקר הוא אחד המחקרים הגדולים הקשורים בטיפולים התנהגותיים, והגדול ביותר בנושא מיינדפולנס בחולים עם מיגרנה.

במחקר פאזה 3 זה, 177 חולים עם מיגרנה כרונית וכאבי ראש הקשורים בשימוש יתר בתרופות חולקו באקראי לקבל טיפול רגיל (שכלל גמילה מתרופות בשימוש יתר; חינוך על שימוש נכון בתרופות ובעיות אורח חיים; וטיפול מונע מותאם) או התערבות מבוססת מיינדפולנס נוסף לטיפול הרגיל. התוצא העיקרי שנבדק היה הפחתה של מעל מ-50% בתדירות כאבי ראש לאחר 12 חודשים בהשוואה לבסיס. תוצא זה הושג ב-78.4% מהנבדקים בקבוצת המיינדפולנס, לעומת 48.3% בקבוצת הטיפול הרגיל בלבד (P < .0001).

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה