Multiple Sclerosis

מתן תת-עורי של Natalizumab עדיף על מתן תוך-ורידי בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית (מתוך כנס ECTRIMS)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ECTRIMS עולה כי קרוב ל-90% מהחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית במחקר רב-מרכזי בגרמניה העדיפו מתן Natalizumab (טייסברי) בזריקה תת-עורית, בהשוואה לטיפול תוך-ורידי, כאשר ציינו לטובה את המשך הקצר של המתן ונוחות המטופל.

מתוצאות הביניים של מחקר SISTER עולות עדויות עולם-אמיתי אודות העדפות המטופלים את הטיפול בזריקות תת-עוריות של Natalizumab על-פני מתן תוך-ורידי של הטיפול.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את גישת הטיפול המועדפת בעיניי חולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית המטופלים ב-Natalizumab, תוך השוואת טיפול תת-עורי אל מול טיפול תוך-ורידי במרווחים של 6 חודשים ו-12 חודשים. תוצאים אחרים שנבחנו כללו את האימוגוניות, מדדים ספציפיים למחלה (מדד EDSS) ומדדים פרמקו-כלכליים.

המחקר הפרוספקטיבי, בתווית-פתוחה, נערך בגרמניה וכלל קרוב ל-500 מבוגרים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית, אשר חולקו לשלוש קבוצות: חולים שהחליפו מטיפול תוך-ורידי לטיפול תת-עורי ב-Natalizumab (300 חולים), אלו שהחלו טיפול חדש ב-Natalizumab דרך הוריד (100 חולים), או חולים שהחלו טיפול חדש ב-Natalizumab בזריקות תת-עוריות (100 חולים).

מתוצאות הביניים עולה כי 116 חולים החליפו את הטיפול לטובת Natalizumab (גיל ממוצע של 39.3 שנים; 84.5% נשים), 11 חולים החלו לראשונה טיפול ב-Natalizumab במתן תוך-ורידי (גיל ממוצע של 35.4 שנים; 100% נשים) ו-14 חולים החלו לראשונה טיפול ב-Natalizumab במתן תת-עורי (גיל ממוצע של 30.4; 100% נשים). החוקרים מדווחים כי ב-81.5% לא הייתה עדות לנוגדנים כנגד JC Virus והטיפולים הנפוצים ביותר לטרשת נפוצה לפני Natalizumab כללו Fingolimod (23 חולים), Dimethyl Fumarate (18 חולים) ו-Glatiramer Acetate (17 חולים).

מהנתונים עולה כי 89.6% מהחולים העדיפו מתן תת-עורי של Natalizumab, כאשר רובם (98.7%) הביעו שביעות רצון מבחירה זו. הסיבות הנפוצות ביותר לבחירת טיפול בגישה זו כללו משך מתן קצר יותר ונוחות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על העדפת טיפול ב-Natalizumab בצורת זריקות תת-עוריות על-פני מתן תוך-ורידי לטיפול בחולים עם טרשת נפוצה התקפית-הפוגתית. במדינות בהן האפשרות זמינה, מתן Natalizumab בזריקה תת-עורית עשוי להציע למטופלים אפשרות טיפול נוחה יותר, עם משך מתן קצר יותר, בהשוואה למתן הטיפול התרופתי דרך הוריד.

 

מתוך כנס ECTRIMS

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה