Multiple Sclerosis

חיסונים ומנות דחף כנגד COVID-19 מומלצים לחולים עם טרשת נפוצה תחת טיפול ב-Rituximab (מתוך JAMA Netw Open)

במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Network Open ממליצים מומחים כי חולים עם טרשת נפוצה תחת טיפול ב-Rituximab יקפידו על השלמת מנות החיסון ומנות הדחף כנגד קורונה למעלה משישה חודשים לאחר עירוי Rituximab האחרון שקיבלו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול ב-Rituximab ובתכשירים אחרים המכוונים כנגד תאי B נקשרו עם סיכון מוגבר למחלה חמורה יותר על-רקע COVID-19, כולל תמותה בחולים עם טרשת נפוצה שאינם מחוסנים כנגד הנגיף, בהשוואה לאלו שטולו במספר תכשירים אחרים ובהשוואה למבוגרים באוכלוסייה הכללית ללא טרשת נפוצה.

החוקרים ביקשו לבחון את טיפול ב-Rituximab מלווה בסיכון מוגבר לאשפוז עקב COVID-19 בחולים מחוסנים עם טרשת נפוצה ואם דחיית החיסון לתקופה של למעלה משישה חודשים ממתן הטיפול ב-Rituximab מלווה בסיכון מופחת.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ממאגר Kaiser Permanente’s Southern California לזיהוי חולים עם טרשת נפוצה שקיבלו חיסון כנגד נגיף הקורונה.

מבין 3,974 חולים עם טרשת נפוצה (גיל ממוצע של 55.3 שנים; 75% נשים), ב-1,516 החולים שטופלו ב-Rituximab תועד סיכון גבוה יותר לאשפוז, אך לא תוארו הבדלים בשיעורי התמותה בהשוואה ל-2,458 החולים עם טרשת נפוצה שקיבלו טיפול בתרופות אחרות או לא קיבלו טיפול תרופתי (יחס סיכויים מתוקן של 7.33, רווח בר-סמך 95% של 3.05-17.63).

החוקרים מדווחים כי חיסון מבוסס רנ”א שליח כנגד נגיף הקורונה (יחס סיכויים מתוקן של 0.36, רווח בר-סמך 95% של 0.15-0.90) ומנת דחף כנגד הזיהום הנגיפי (יחס סיכויים מתוקן של 0.31, רווח בר-סמך 95% של 0.15-0.64) נקשרו בקשר בלתי-תלוי עם סיכון מופחת לאשפוז בשל COVID-19.

בחולים עם טרשת נפוצה תחת טיפול ב-Rituximab, קבלת כל מנת חסיון למעלה משישה חודשים לאחר עירוי Rituximab האחרון לוותה בסיכון מופחת לאשפוז עקב COVID-19 (יחס סיכויים מתוקן של 0.22, רווח בר-סמך 95% של 0.10-0.49).

החוקרים מדגישים כי הסיכון הנמוך לאשפוז בשל COVID-19 בקרב חולים עם טרשת נפוצה תחת Rituximab שקיבלו חיסון מבוסס רנ”א שליח אינו צריך למנוע את השימוש ב-Rituximab. במקום זאת, יש להשקיע מאמצים להרחבת הגישה לחיסונים כנגד נגיף הקורונה לחולים תחת Rituximab במדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית.

 

JAMA Netw Open, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה