Multiple Sclerosis

היעילות של התערבות ניתוחית לטיפול בנוירלגיה טריגמינלית על-רקע טרשת נפוצה (Cephalalgia)

טרשת נפוצה

במאמר שפורסם בכתב העת Cephalalgia מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי פרוצדורות מילעוריות יעילות ובטוחות לטיפול בחולים עם נוירלגיה טריגמינלית משנית לטרשת נפוצה הנדרשים לניתוח. דה-קומפרסיה מיקרווסקולארית פחות יעילה וכרוכה בשיעור סיבוכים גבוה יותר בחולים אלו, בהשוואה לחולים עם נוירלגיה טריגמינלית אידיופטית וקלאסית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי במקרים של נוירלגיה טריגמינלית משנית לטרשת נפוצה שיעורי היעילות והסבילות נמוכים ויש עדויות מוגבלות באשר לתועלת של התערבות ניתוחית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את התוצאות הנוירוכירורגיות והסיבוכים במקרים של נוירלגיה טריגמינלית משנית לטרשת נפוצה.

מדגם המחקר כלל 18 חולים עם נוירלגיה טריגמינלית משנית לטרשת נפוצה שעברו דה-קומפרסיה מיקרווסקולארית, Glycerol Rhizolysis או Balloon Compression, בין 2012 ועד 2019. לפני הניתוח, החוקרים אספו נתונים אודות המאפיינים הקליניים והחולים השלימו בדיקת MRI. עוד הושלם מעקב לאחר 3, 6 ו-12 חודשים.

מבין 7 חולים לאחר דה-קומפרסיה מיקרווסקולארית, בשני חולים (29%) תועדו תוצאות מצוינות (בשני המקרים תואר קשר נוירווסקולארי עם שינויים מורפולוגיים), בשלושה חולים (43%) תועדה תוצאה טובה, בחולה אחד (14%) תועד כישלון טיפול ובחולה אחד (14%) תוצאה פטאלית. סיבוכים מג’וריים תועדו בשלושה חולים (43%).

מבין 11 חולים לאחר פרוצדורות מילעוריות, בשבעה חולים (64%) תועדה תוצאות טובה או מצוינת עם סיבוכים מג’וריים בשלושה חולים (27%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי לאור ממצאי המחקר, יש לשקול דה-קומפרסיה מיקרווסקולארית רק בחולים עם נוירלגיה טריגמינלית משנית לטרשת נפוצה כאשר קיים קשר נוירווסקולארי עם שינויים מורפולוגיים.

Cephalalgia, May 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה