Nephrology Other

מה בין צריכת קפה ובין רמות חומצה אורית בחולים עם מחלת כליות כרונית? (Front Nutr)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Frontiers in Nutrition עולה קשר בצורת U הפוך בין צריכת קפה ובין רמות חומצה אורית בדם.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין צריכת קפה ובין רמות חומצה אורית בדם, באופן ספציפי בקרב אמריקאים עם מחלת כליות כרונית. מדגם המחקר כלל 23,381 משתתפים מסקר National Health and Nutrition Examination Survey לשנים 2001 עד 2018.

ניתוח סטטיסטי שימש לניתוח הקשר בין לוגריתם צריכת קפה ובין רמות חומצה אורית בדם. יתרה מזאת, החוקרים בחנו את הממצאים במגוון רחב של אוכלוסיות שונות.

ניתוח הנתונים העיד על קשר חיובי ומובהק סטטיסטית בין לוגריתם צריכת קפה ובין רמות חומצה אורית בדם, גם לאחר תקנון למשתנים אחרים. יתרה מזאת, המודל הצביע על קשר לא-ליניארי בצורת U הפוכה בין לוגריתם צריכת קפה ובין רמות חומצה אורית, כאשר נקודת המפנה עמדה על צריכת קפה בהיקף של 11.43 גרם/יום, כאשר בנקודה זו חל שינוי בכיוון הקשר בין צריכת קפה ובין רמות חומצה אורית בדם.

החוקרים מדווחים כי קשר דומה בצורת U הפוך תועד באופן עקבי בתתי-קבוצות שונות, כולל בחלוקה לפי מגדר, גיל (מתחת ל-60 שנים או 60 שנים ומעלה), בחולים עם יתר לחץ דם וללא יתר לחץ דם, באלו עם מחלות לב וכלי דם ובחולים ללא מחלות קרדיווסקולאריות, בחולים ללא-סוכרת ובאלו שצרכו קפה עם או ללא קפאין או סוכר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי צריכת קפה מעבר לסף מסוים מלווה בירידה משמעותית ברמות חומצה אורית בדם.

Front Nutr, Nov 30, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה