Neuro-Endocrine Tumors

לאן הולך שוק הרפואה מרחוק לאחר מגפת הקורונה? (American Telemedicine Association conference)

מאת יהונתן ניסן, סטודנט לרפואה באוניברסיטת תל אביב ופרמדיק

פאנל ועידת איגוד הטלרפואה האמריקאי דן לאחרונה בהתפתחויות השונות בשוק הרפואה מרחוק לאחר מגיפת הקורונה, ובתחזיותיו לאופן גדילת השוק בהמשך. המגיפה, שעוררה את הצורך ברפואה מרחוק במצבים רבים, נתנה לתחום זריקת מרץ משמעותית וגרמה לעלייה ניכרת בפיתוחים בתחום וההשקעות בנושא עלו בצורה משמעותית.

למרות שניכר שבעלי עניין – ממשקיעים ועד לספקים ולחולים ימשיכו לחתור להתפתחות משמעותית של תחום הרפואה מרחוק בעתיד, חברי הפאנל דנו בשאלה האם הדרישה המשמעותית לטיפול וירטואלי היא תגובה קצרת טווח למגיפה או אם יש רצון ארוך טווח לשנות מהותית את אופן הטיפול הרפואי. בעוד שהעלייה בהשקעות ובניצול רפואה מרחוק לא צפויה להימשך בשיעורים זהים לתקופת המגיפה בעתיד, חברי הפאנל ציינו שהחדשנות תתקדם, אך אולי בקצב אחר. “שלוש השנים האחרונות היו כדוגמת ארגז חול שבמהלכן התעשייה התנסתה”, אמר אחד החברים. “מה שנראה יותר בעתיד, הוא את הבנייה על ארגז החול הניסיוני הזה ויצירת מודלים שהם לא רק בעלי צמיחה גבוהה ומאוד מהירים, אלא שהם גם ברי קיימא ומשמעותיים”. כך, מטופלים וספקים לא יחפשו רפואה מרחוק רק כדי לספק גישה לטיפול, אלא לספק היקף מלא של שירותים תוך שיפור האיכות.

בשנת 2021, התעשייה נהנתה ממימון של כמעט 31 מיליארד דולר שהופנה לחברות בריאות דיגיטליות, לדברי אחת הדוברות בפאנל. “כעת, לרבעון הראשון של 2022 הייתה התחלה קצת יותר איטית. עם זאת, עדיין הושקעו 6 מיליארד דולר בחברות בשלבים מוקדמים. אז אמנם נראים סימנים ראשוניים של ספק האטה – אבל המגמה נמשכת”. גם ארגוני בריאות צריכים להסתגל למציאות שלאחר המגפה. “אנחנו עובדים עם מספר מערכות בתי חולים וזה מדהים כמה הן איטיות בהשוואה לסטארט-אפים”, אמר דובר נוסף. כתוצאה מכך, “בתי החולים נמצאים במצב לא נוח לאחר המגפה לעומת הסטארט-אפים”. בנוסף, ציין כי כדי להתקדם בהצלחה, על ארגונים אלה, שהם בדרך כלל שונאי סיכונים, צריכים ליצור התאמה בין פקידים משפטיים, כלכליים וקליניים.

לכתבה ב-Medscape

לאתר ATA 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה