Neurosurgery

טיפול ניתוחי בהיצרות תעלת שדרה מלווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר לאחר שנתיים (J Bone Joint Surg)

בהשוואה לטיפול לא-שמרני, טיפול ניתוחי בחולים עם היצרות מותנית בגובה אחד מלווה בשיעורי תמותה נמוכים יותר לאחר שנתיים ועלויות טיפול רפואי נמוכות יותר, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 145,347 חולים עם אבחנה של היצרות מותנית עם או ללא ספונדילוליסתזיס בין 2011 עד 2017. מבין 61,534 חולים עם היצרות בלבד, 61.3% חולים עברו טיפול ניתוחי בגובה יחיד, כאשר 47.7% מבין 83,813 חולים עם היצרות וגם ספונדילוליסתזיס עברו טיפול ניתוחי בגובה יחיד. הניתוחים כללו איחוי ו/או למינקטומיה.

התוצאים שנבחנו כללו את שיעורי התמותה לאחר שנתיים, עלויות טיפול רפואי לאחר שנתיים ושימוש בשירותי בריאות על-רקע עמוד-שדרה לאחר שנתיים.

מהנתונים עולה כי טיפול ניתוחי לווה בשיעורי תמותה נמוכים ב-28% לאחר שנתיים, בהשוואה לחולים שטופלו שמרנית. החוקרים מציינים כי בחולים עם היצרות בלבד שעברו למינקטומיה ובחולים עם היצרות וספונדילוליסתזיס שעברו למינקטומיה עם או ללא איחוי תועדו עלויות טיפול רפואי נמוכות יותר, בהשוואה לחולים תחת טיפול שמרני. עוד מדווח כי שיעורי פניה לשירותים רפואיים לקבלת טיפול תרופתי לכאב, השלמת בדיקת MRI ופיזיותרפיה היו גבוהים יותר בחולים שטופלו שמרנית.

החוקרים מדגישים כי לא ניתן לקבוע קשר סיבתי בין ההתערבות הניתוחית והתוצאים שנבחנו במחקר אחר וייתכנו ערפלנים רבים העשויים להשפיע על התוצאות. אעפ”י כן, לאור גודל המדגם הגדול הם מאמינים כי ממצאי המחקר תומכים בהתערבות ניתוחית בחולים נבחרים היטב עם היצרות תעלת שדרה.

J Bone Joint Surg, Jan 2023

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה