Neurosurgery

השוואת תוצאות טיפול ב-Ticagrelor לעומת Clopidogrel בחולים לאחר אנגיופלסטיה עם הנחת תומכן תוך-גולגולתי (Front Neurol)

שבץ

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Neurology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולים עם אירוע מוחי איסכמי לאחר אנגיופלסטיה עם הנחת תומכן תוך-גולגולתי, משלב אספירין עם ברילינטה (Ticagrelor) אינו עדיף על משלב אספירין עם פלוויקס (Clopidogrel) בהפחתת שיעור אירועים וסקולאריים איסכמיים או בסיכון לאירועי דמם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ידוע אם משטר טיפול הכולל אספירין עם ברילינטה מפחית את הסיכון לאירועים וסקולאריים איסכמיים ללא העלאת הסיכון לדימום בחולים לאחר אנגיופלסטיה עם הנחת תומכן תוך-גולגולתי, בהשוואה למשלב אספירין עם פלוויקס. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את היעילות והבטיחות של משלב נוגדי-טסיות אלו בחולים לאחר הנחת תומכן תוך-גולגולתי ולהעריך אם משלב אספירין עם ברילינטה עשוי לשמש כאפשרות טיפול ללא העלאת הסיכון לדימום.

המחקר הרטרוספקטיבי התמקד בחולים לאחר אנגיופלסטיה עם הנחת תומכן תוך-גולגולתי. בתקופה שבין ינואר 2017 ועד מאי 2021, זוהו חולים לאחר טיפול אנדווסקולארי שהיו תחת משלב אספירין-ברילינטה או אספירין-פלוויקס.

מדגם המחקר כלל 340 חולים לאחר הנחת תומכן תוך-גולגולתי, מהם זוהו 132 זוגות חולים תואמים.

לאחר 180 ימים, שיעור אירועים וסקולאריים איסכמיים עמד על 1.5% בזרוע אספירין-ברילינטה (1.5%) ועל 9.1% (6 חולים) בזרוע אספירין-פלוויקס. למרות שההיארעות האבסולוטית של אירועים וסקולאריים איסכמיים הייתה נמוכה יותר תחת משלב אספירין-ברילינטה לעומת אספירין-פלוויקס, ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית (p=0.125).

החוקרים מדווחים עוד כי לא זוהו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בשיעור אירועים איסכמיים וסקולאריים, אירוע מוחי איסכמי, או תמותה עד 180 ימים. בנוסף, היארעות אירועי דמם לא הייתה שונה משמעותית.

לא תועדו מקרים של דמם תוך-גולגולתי או אירועי דמם קל.

לאורך תקופת המעקב, לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעורי היצרות חוזרת והיצרות חוזרת תסמינית.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים עם אירוע מוחי איסכמי חד לאחר אנגיופלסטיה עם הנחת תומכן תוך-גולגולתי תחת טיפול באספירין, הוספת Ticagrelor אינו עדיפה על הוספת Clopidogrel בהפחתת שיעור אירועים וסקולאריים איסכמיים ולא תוארו הבדלים בסיכון לדימום או היצרות חוזרת.

Front Neurol, Aug 11, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה