Obesity

ההשפעות הבריאותיות של מחסור בטסטוסטרון וחשיבות הטיפול בטסטוסטרון (Androgens: Clinical Research and Therapeutics)

טיפול בטסטוסטרון

סקירה חדשה מדגימה את ההשפעות הבריאותיות של מחסור בטסטוסטרון והיתרונות המרובים של טיפול בטסטוסטרון על פני מגוון מצבים בריאותיים, כולל סוכרת מסוג 2, השמנת יתר, מחלות קרדיווסקולריות וזיהום בקורונה

סקירה חדשה מדגימה את ההשפעות הבריאותיות של מחסור בטסטוסטרון (Testosterone Deficiency) והיתרונות המרובים של טיפול בטסטוסטרון (Testosterone Therapy) על פני מגוון מצבים בריאותיים, כולל סוכרת מסוג 2, השמנת יתר, מחלות קרדיווסקולריות וזיהום ב-COVID-19. בנוסף, הראיות שהוצגו בסקירה זו מספקות נתונים מרגיעים לגבי בטיחות הטיפול בטסטוסטרון. הסקירה פורסמה בירחון Androgens: Clinical Research and Therapeutics.

בקרב הקהילה הרפואית קיימת הכרה מועטה בהשפעה הבריאותית המזיקה של מחסור בטסטוסטרון, הידוע גם בשם היפוגונדיזם, והיתרונות המשמעותיים של טיפול בטסטוסטרון על הבריאות ואיכות החיים.

מחסור בטסטוסטרון משפיע לרעה על בריאות האדם ואיכות החיים שלו והוא נמצא קשור לתמותה מוגברת. עקב כך, מספר מחקרים בחנו את ההשפעה של טיפול בטסטוסטרון בגברים עם מחסור בטסטוסטרון והראו כי הוא הפחית תמותה קרדיווסקולריות בפרט, ותמותה מכל סיבה שהיא בכלל.

האמונה הרווחת בשנים האחרונות כי טיפול בטסטוסטרון קשור בסיכון מוגבר לסרטן הערמונית (PCa) נסתרה על ידי עדויות עדכניות, כולל מחקרים רבים המראים כי טיפול בטסטוסטרון קשור בסיכון מופחת לסרטן הערמונית. כמו כן, הראיות הנוכחיות המצביעות על החשש, כביכול, כי טיפול בטסטוסטרון מעלה סיכון קרדיווסקולרי אינן נכונות, אלא להיפך, תיקון רמות הטסטוסטרון עשוי להפחית את הסיכון לאוטם שריר הלב ולשבץ מוחי בהשוואה לגברים שרמות הטסטוסטרון שלהם אינן מנורמלות. בנוסף, טיפול בטסטוסטרון בגברים הסובלים מסוכרת, משפר את העמידות לאינסולין, ומחקר גדול שנערך לאחרונה בקרב גברים עם הפרעה בסבילות לגלוקוז הראה שיעור מופחת באופן משמעותי של היארעות מחלת הסוכרת בקרב גברים שטופלו בטיפול בטסטוסטרון בהשוואה לגברים שלא טופלו.

המחברים מציינים כי הם מעודדים רופאי קהילה להכיר טוב יותר את הספרות ולהוביל למודעות גבוהה יותר שלהם , וכתוצאה מכך למצב בריאותי טוב יותר ולהפחתה בעלויות מערכת הבריאות.

למאמר ב- Androgens: Clinical Research and Therapeutics

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9814113/

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה