Obesity

ההשפעה של הפרופיל הפסיכיאטרי לפני ניתוח בריאטרי על הירידה במשקל בטווח הארוך (Obes Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity Surgery מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי חרדה משמעותית מנבאת עליה חוזרת במשקל הגוף לאחר ניתוח בריאטרי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנן עדויות סותרות באשר לערך המנבא של הערכה פסיכולוגית קדם-ניתוחית ומגמת המשקל לאחר ניתוח בריאטרי. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר בין הפרופיל הפסיכיאטרי ומדד מסת גוף לפני ניתוח בריאטרי ובין ירידה מוקדמת (שנה אחת) וארוכת-טווח (חמש שנים) במשקל הגוף לאחר ניתוח מעקף קיבה.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה פרוספקטיבי תצפיתי שכלל חולים שעברו ניתוח מעקף קיבה בין 2013 ו-2019. מבחנים פסיכומטריים ספציפיים שימשו להערכת תסמיני חרדה, דיכאון, הפרעות אכילה והפרעות צריכת אלכוהול לפני הניתוח. לאורך המעקב הושלם תיעוד של מדד מסת הגוף לפני ניתוח, ירידה מוקדמת וירידה ארוכת-טווח במשקל הגוף.

מדגם המחקר כלל 236 חולים (81% נשים), כאשר ניתוח סטטיסטי הצביע על השפעה משמעותית של מדד חרדה גבוה לפני ההתערבות הניתוחית על משקל הגוף בטווח הארוך, לאחר תקנון למגדר, גיל וסוכרת מסוג 2. בחולים עם מדד חרדה קדם-ניתוחי גבוה תועדה עליה חוזרת במשקל הגוף מהר יותר, בהשוואה לאלו עם מדד חרדה נמוך.

לא זוהו תסמינים פסיכיאטריים אחרים אשר ניבאו ירידה ארוכת-טווח במשקל הגוף. בנוסף, לא תועד קשר משמעותי מדדים פסיכיאטריים קדם-ניתוחיים ובין מדד מסת גוף קדם-ניתוחי או ירידה מוקדמת במשקל הגוף שנה לאחר ניתוח מעקף קיבה.

לאור ממצאי המחקר, החוקרים ממליצים על מעקב פסיכיאטרי ארוך-טווח אחר חולים אלו ופיתוח כלים מותאמים אישית למניעת עליה חוזרת במשקל הגוף לאחר ניתוח בריאטרי.

Obes Surg, May 5, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה