Ophth. Other

בדיקת ראיה שגרתית בבית הספר הצילה את ראייתו של נער בן 15 (הודעת איכילוב)

גני ירושלמי איכילוב קרדיט תמונת בדיקת ראיה

אייל מרדכי בן חמו, תלמיד בכיתה ח’, ביצע במהלך שנת הלימודים בדיקת סקר ראיה שגרתית בבית ספרו. לאחר מספר ימים התקשרה אל הוריו הבודקת בבית ספר לעדכנם שראייתו של אייל בעין שמאל אינה תקינה ונמצאת על גבול העיוורון (6/60).

ריקי, אימו, מתארת: “הייתי מופתעת מאוד לשמוע את הבשורה הזאת, אייל אף פעם לא התלונן על בעיות או קושי בראייה והדבר היה חדש גם עבורו”. ההורים המודאגים מיד פנו אל ד”ר שולמית שורץ, מנהלת היחידה לטכנולוגיות מתקדמות בניתוחי רשתית במערך העיניים כאן באיכילוב ולאחר סדרה של בדיקות, אובחנה אצל אייל נקב בעצב הראיה (OPTIC PIT MACULOPATHY) אשר גרמה אצלו למעבר נוזל שדרה אל תוך הרשתית ומתחת לה.

ד”ר שורץ מסבירה: “ככל שמצטבר יותר נוזל ברשתית ומתחתיה לאורך זמן ף, תפקוד הראיה יורד, וב- 80% מהמקרים מגיע למצב של עיוורון. מדובר במחלה מולדת, לא תורשתית, עם שכיחות- 1:10,000 ובדרך כלל הפגיעה תהיה בעין אחת בלבד”.

על מנת לרפא את עינו של אייל ולמנוע הדרדרות המחלה, היה עליו לעבור ניתוח מורכב ומאתגר. ד”ר שורץ מסבירה: ״בחרתי בניתוח רשתית בטכניקה מיוחדת שהותאמה ספציפית לממצאי הבדיקה של אייל. בניתוח הוכנס ׳פקק׳ של שכבת רשתית פנימית שהובאה למקום ובכך הנקב נסגר ללא אפשרות מעבר נוזל נוסף לרשתית”.

הניתוח עבר בהצלחה  ואייל חזר לביקורת במרפאת עיניים באיכילוב ונמצא כי נספגו כל הנוזלים ברשתית ומתחתיה ואייל רואה מצוין.

״בדיקות סקר ראיה בבתי הספר מתבצעות בכיתה א׳ ובכיתה ח׳ ומטרתם לאתר מוקדם ככל האפשר ילדים עם הפרעות ראיה לצורך קבלת טיפול יעיל אצל רופא העיניים לשיפור הראיה. למזלו של אייל, בזכות בדיקת הראיה שעבר בבית הספר הצלחנו להציל את ראייתו מנזק בלתי הפיך״ מדגישה ד״ר שוורץ.

קרדיט תמונה: ג׳ני ירושלמי, דוברות איכילוב

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה