Ophth. Other

תוצאות מבטיחות לשתל Bimatoprost בשחרור-ממושך לטיפול ביתר לחץ תוך-עיני (מתוך כנס ה-American Society of Cataract and Refractive Surgery)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-American Society of Cataract and Refractive Surgery עולות תוצאות מבטיחות לשתל Bimatoprost בשחרור-ממושך של חברת SpyGlass לטיפול ביתר לחץ תוך-עיני.

החוקרים הציגו את נתוני בטיחות ויעילות לאחר 12 חודשים ממחקר ראשון בבני אדם שכלל 23 עיניים לאחר השתלה של מערכת שחרור Bimatoprost במינונים של 75 מק”ג, 150 מק”ג, או 300 מק”ג, בעת ניתוח קטרקט.

מהנתונים עולה כי נרשמה ירידה מובהקת סטטיסטית בלחץ תוך-עיני בכל המדגמים בכל נקודות הזמן. הלחץ התוך-עיני הממוצע ירד מ-25.1 מ”מ כספית בתחילת המחקר ל-13.9 מ”מ כספית לאחר 12 חודשים ולא נדרשו תרופות נוספות להפחתת הלחץ התוך-עיני. בכל העיניים הושגה חדות ראיה מתוקנת טובה ביותר של 20/40 או טוב מכך, עם אירועים חריגים מינימאליים אשר לא נקשרו עם מערכת הטיפול.

החוקרים כותבים כי שיטת מתן תרופה זו עשויה להפוך לאפשרות טיפול חשובה במקרים של יתר לחץ תוך-עיני וגלאוקומה פתוחת- זווית בעיניים הנדרשות לניתוח קטרקט.

חברת SpyGlass האחראית לטכנולוגיה מגייסת חולים למחקר בשלב 1/2 עם מדגם גדול יותר ופועלת בשיתוף פעולה עם מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) לקדם את התכנית לקבלת אישור מסחרי.

מחברת התרופות נמסר כי הנתונים הקליניים המשכנעים תומכים בהמשך פיתוח פלטפורמה זו.

מתוך כנס ה-American Society of Cataract and Refractive Surgery

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה