Osteoarthritis

האם חולים עם אוסטיאוארתריטיס של הירך בסיכון מוגבר לאירוע מוחי? (Osteoarthr Cartil)

 אוסטיאוארתריטיס של הירך הינו גורם סיכון אפשרי לאירוע מוחי, אירוע מוחי איסכמי ואירוע מוחי איסכמי משנית למחלת כלי דם קטנים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Osteoarthritis and Cartilage.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים אפידמיולוגיים להערכת הקשר בין אוסטיאוארתריטיס ובין אירוע מוחי העלו תוצאות סותרות. כעת הם בחרו להשלים מחקר רנדומיזציה מנדליאנית במטרה לקבוע את הקשר הסיבתי בין אוסטיאוארתריטיס ובין אירוע מוחי באמצעות נתוני Genome -Wide Association Studies הזמינים לציבור.

 במסגרת המחקר נאספו נתונים אודות שיעורי הימצאות אוסטיאוארתריטיס באתרים שונים ממאגרי UK Biobank ו-Arthritis Research UK Osteoarthritis Genetics. החוקרים אספו נתונים אודות אירועים מוחיים ממטה-אנליזה של 29 מחקרי גנום, אשר כללו 40,585 חולים עם אירוע מוחי ו-406,111 ביקורות.

 לאור העדר נתונים אודות אירועי דמם תוך-מוחי, החוקרים לא הצליחו לבחון את הקשר בין מקרים אלו ובין אוסטיאוארתריטיס מכל סוג.

 מהנתונים עולה כי סיכון מוגבר לאוסטיאוארתריטיס של הירך לווה בעליה משמעותית בסיכון לאירוע מוחי מכל סוג (יחס סיכויים של 1.12, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.2), אירוע מוחי איסכמי (יחס סיכויים של 1.13, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.21) ואירוע מוחי איסכמי על-רקע מחלת כלי דם קטנים (יחס סיכויים של 1.25, רווח בר-סמך 95% של 1.10-1.42).

 עם זאת, החוקרים מציינים כי מניתוח הנתונים לא עלתה עדות לכך שאירוע מוחי או תתי-סוגים כאלו או אחרים של אירועים מוחיים נקשרו בקשר סיבתי עם סיכון מוגבר להתפתחות אוסטיאוארתריטיס.

 המחקר הנוכחי מספק תמיכה גנטית לכך שאוסטיאוארתריטיס של הירך הינה גורם סיכון אפשרי לאירוע מוחי מכל-סוג, אירוע מוחי איסכמי ואירוע מוחי איסכמי משנית למחלת כלי דם קטנים. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את המנגנונים בבסיס הקשר הסיבתי בין אוסטיאוארתריטיס באתר ספציפי ובין אירוע מוחי.

 

Osteoarthr Cartil, 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה