Osteoarthritis

תוצאות דומות לניתוח להחלפת מפרק קרסול או איחוי קרסול בחולים עם אוסטיאוארתריטיס (Ann Intern Med)

מנתונים שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine עולה כי ניתוח החלפה מלאה של הקרסול וניתוח איחוי קרסול הדגימו תוצאות קליניות דומות שנה לאחר הניתוח בחולים עם אוסטיאוארתריטיס בשלב סופי של הקרסול.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 282 חולים (גיל ממוצע של 67.9 שנים) עם אוסטיאוארתריטיס בשלב סופי לניתוח החלפה מלאה של מפרק הקרסול (138 חולים) או איחוי קרסול (144 חולים) בין 6 במרץ, 2015, ועד 10 בינואר, 2019. התוצא העיקרי של המחקר היה מדד MOXFQ-W/S (או Manchester Oxford Foot Questionnaire Walking/Standing) מתחילת המחקר עד 52 שבועות לאחר הניתוח.

לאחר 52 שבועות, בקרב חולים לאחר ניתוח החלפת מפרק קרסול תועד מדד MOXFQ-W/S ממוצע של 31.4 נקודות, שיפור ממוצע של 49.9 נקודות מתחילת המחקר. בדומה, בקרב חולים לאחר ניתוח איחוי תועד מדד ממוצע של 36.8, שיפור ממוצע של 44.4 נקודות מתחילת המחקר עד לאחר 52 שבועות. החוקרים מדווחים כי בחולים לאחר ניתוח החלפת מפרק קרסול תועד שיפור גדול יותר במדד MOXFQ-W/S של 5.56 נקודות, בהשוואה לחולים לאחר ניתוח איחוי קרסול; עם זאת, ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית או משמעותי קלינית.

החוקרים מדווחים על מספר דומה של סיבוכים בשתי הקבוצות. עם זאת, בקרב חולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הקרסול תועדו יותר בעיות עם ריפוי פצע ושכיחות גבוהה יותר של נזק עצבי, בעוד שבחולים לאחר ניתוח איחוי קרסול תועדו יותר אירועים תרומבואמבוליים וחוסר-איחוי.

לדברי החוקרים, מחקר זה מספק את העדויות הבולטות ביותר כי שתי גישות הטיפול מובילות לשיפור במדדים קליניים, ללא הבדלים בתוצאות לאחר שנה בין אם הושלם ניתוח החלפה מלאה של מפרק הקרסול או ניתוח איחוי קרסול.

Ann Intern Med, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה