Osteoporosis

אוסטיאופורוזיס מלווה בסיכון מוגבר לניתוח חוזר לאחר שבר סביב שתל בחולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של הברך (J Arthroplasty)

בחולים עם אוסטיאופורוזיס תועד סיכון מוגבר לניתוח חוזר חמש שנים לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך, בהשוואה לחולים ללא אוסטיאופורוזיס, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 418,054 חולים שעברו ניתוח ראשוני להחלפה מלאה של מפרק הברך בין 2010 עד 2021. מבין כלל החולים שנכללו במחקר, 41,760 (10%) אובחנו עם אוסטיאופורוזיס עוד טרם ההתערבות הניתוחית.

במחקר נבחנו שיעורי היארעות ניתוחים חוזרים בתוך חמש שנים מכל-סיבה, שיעורי שבר בסמוך למפרק התותב, התרופפות אספטית וזיהום סביב המפרק. החוקרים השלימו גם ניתוח לפי תתי-קבוצות להשוואת התוצאות בחולים עם השמנה לעומת אלו ללא השמנה.

לאחר תקנון לגיל, מין ומחלות רקע, החוקרים מצאו כי בחולים עם אוסטיאופורוזיס תועד סיכון גבוה כפליים לניתוח חוזר בתוך חמש שנים בשל שבר סביב המפרק התותב (יחס סיכון של 1.8) ועליה קלה בסיכון לניתוח חוזר מכל-סיבה (יחס סיכון של 1.1), התרופפות אספטית (יחס סיכון של 1.2) וזיהום סביב המפרק התותב (יחס סיכון של 1.2).

עוד עולה מהנתונים קשר בלתי-תלוי בין אוסטיאופורוזיס ובין סיכון מוגבר לזיהום סביב המפרק התותב והתרופפות אספטית בחולים עם השמנת-יתר.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון את היעילות של אופטימיזציה של בריאות העצם באמצעות בדיקות סקר וטיפול בחולים המופנים לניתוח להחלפת מפרק הברך במטרה להפחית את היארעות סיבוכים אלו לאחר הניתוח.

J Arthroplasty, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה