Pain

יתרונות ניתוח החלפה חד מדורית מדיאלית במפרק הברך בחולים עם אוסטיאוארתריטיס (J Arthroplasty)

ניתוח החלפה חד מדורית מדיאלית במפרק הברך (Medial Unicompartmental Knee Arthroplasty) מלווה בשיפור תפקוד וכאב ברך קדמית בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של מפרק פטלו-פמוראלי, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Arthroplasty.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים אודות 673 חולים (גיל חציוני של 64 שנים) שעברו ניתוח החלפה חד מדורית מדיאלית במפרק הברך בין תחילת אוקטובר בשנת 2017 ועד תחילת אוגוסט בשנת 2021.  רבע מהחולים (170 חולים) אובחנו עם אוסטיאוארתריטיס של הפטלה בדרגה 1 ומעלה.

החוקרים אספו נתונים אודות תוצאים לפי דיווח המטופלים ומדדי Knee Injury and Osteoarthritis Outcome Score for Joint Replacement (או KOOS JR) להערכת טיפוס מדרגות, עמידה ישירה וקימה מישיבה לפני הניתוח ושנה אחת לאחר הניתוח.

מניתוח הנתונים עולה כי אין קשר בין דרגת אוסטיאוארתריטיס של מפרק פטלו-פמוראלי ובין תפקוד או כאב ברך קדמית לאחר שנה אחת. מדדי KOOS JR השתפרו בחציון של 28.8 נקודות לאחר שנה אחת. החוקרים לא זיהו קשר בין החלפה חד מדורית במפרק הברך ניידת או מקובעת ובין כאב או תפקוד לאחר שנה אחת.

ממצאי המחקר מציעים כי לדלקת מפרקים מדיאלית ושל מפרק פטלו-פמוראלי וכאבי ברך קדמית לפני ניתוח אין השפעה משמעותית על ההתוויות להשלמת ניתוח החלפה חד מדורית מדיאלית במפרק הברך מאחר ומניתוח תוצאות ההתערבות הפולשנית עולה שיפור משמעותי במדדי תפקוד וכאב.

J Arthroplasty, Dec 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה