Parkinson

שיעורי היארעות מחלת פרקינסון גבוהים ב-50% מכפי שהעריכו בעבר (NPJ Parkinson’s Disease)

ההיארעות השנתית של מחלת פרקינסון בקרב מבוגרים בגילאי 65 שנים ומעלה גבוהה ב-50% בהשוואה להערכות קודמות שדיווחו על כ-60,000 חולים חדשים בכל שנה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת NPJ Parkinson’s Disease.

מחלת פרקינסון הינה המחלה הנוירו-דגנרטיבית תלוית-גיל השנייה בשכיחותה בצפון אמריקה וכיום אפשרות טיפול לריפוי המחלה. למעשה, הגורם למחלת פרקינסון אינו ידוע ולא מובן כיצד המחלה מתקדמת או מהי הדרך הטובה ביותר להעריך, לאבחן או לעצור את המחלה.

החוקרים התבססו על מספר מקורות נתונים אפידמיולוגיים להערכת היארעות מחלת פרקינסון באמריקאים בגילאי 45 שנים ומעלה, מחמישה מדגמים אפידמיולוגיים בצפון אמריקה בשנת 2012.

היארעות מחלת פרקינסון נעה בין 108 ועד 212 מקרים ל-100,000 מבוגרים בגילאי 65 שנים ומעלה ובין 47 עד 77 מקרים ל-100,000 מבוגרים בגילאי 45 שנים ומעלה. שיעורי ההיארעות היו גבוהים יותר בקרב גברים בשתי קבוצות הגיל הללו.

החוקרים מסבירים כי המשמעות האמיתית של המחקר הנוכחי נובעת מההבנה כי ישנם הרבה יותר חולים הסובלים מהמחלה מכפי שהבינו עד כה. שיעורי ההיארעות של מחלת פרקינסון בעברו נעו בין 40,000 ועד 60,000 מקרים בשנה וההערכות הנוכחיות מעידות על שיעורי היארעות גבוהים פי 1.5, עם קרוב ל-90,000 מקרים חדשים בכל שנה.

הממצאים מדגישים את החשיבות בשיפור היכולת להתמודד עם מחלת פרקינסון ברמה הארצית וצורך בתמיכה במחקר, הגדלת מספר הרופאים המטפלים בחולים אלו וזיהוי דרכים להקל על החולים שאובחנו עם המחלה.

 

NPJ Parkinson’s Disease, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה