Parkinson

הגדלת צריכת חומצה פולית וויטמין B6 אינה מגנה מפני מחלת פרקינסון (Movement Disorders)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Movement Disorders מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הגברת צריכת חומצה פולית וויטמין B6 מעבר לרמה היומית המומלצת אינה מספקת הגנה מפני התפתחות מחלת פרקינסון.  למרות שחלק מהעדויות הציעו כי וויטמין B12 בשלב מוקדם של החיים מלווה בסיכון מופחת למחלת פרקינסון, הממצאים לא היו עקביים וזוהו רק באלו שצרכו כמות יומית גדולה פי עשר מהמומלץ.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הציעו כי וויטמינים ממשפחת B, כולל חומצה פולית, וויטמין B6 ו-B12, עשויים להשפיע על הסיכון למחלת פרקינסון, אך התוצאות סותרות.

המחקר הנוכחי כלל 80,965 נשים ממחקר Nurses’ Health Study (1984-2016) ו-48,837 גברים ממחקר Health Professionals Follow-up Study (1986-2016), כאשר הגיל הממוצע בתחילת המחקר עמד על 50 שנים בנשים ועל 54 שנים בגברים, עם מעקב לאורך כ-30 שנים.

המשתתפים השלימו שאלונים אודות הרגלי התזונה בתחילת המחקר ושוב כל ארבע שנים.

על-מנת להתגבר על אפשרות סיבתיות הפוכה עקב שלב פרודרומלי ארוך של מחלת פרקינסון, החוקרים השלימו ניתוח נתונים לאחר 8, 12, 16 ו-20 שנים.

לאורך המעקב תועדו 1,426 מקרים חדשים של מחלת פרקינסון: 687 בנשים ו-739 בגברים.

החוקרים לא מצאו קשר בין נטילת וויטמין B6 או חומצה פולית ובין סיכון מפוחת למחלת פרקינסון.

למרות שלא זוהה קשר בין הצריכה הממוצעת הכוללת של וויטמין B12 ובין הסיכון למחלת פרקינסון, החוקרים מציינים ירידה מתונה בסיכון בין אלו עם רמות B12 ההתחלתיות הגבוהות ביותר ואלו עם הרמות הנמוכות ביותר בתחילת הדרך (יחס סיכון של 0.80, p=0.01).

בקרב אלו בחמישון העליון של צריכת B12 בתחילת המחקר תועדה צריכה של 21-22 מק”ג/יום, קרוב לפי עשר מהמינון היומי המומלץ של 2.4 מק”ג/יום.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר הנוכחי אינם תומכים בהשערה כי הגברת צריכת חומצה פולית או וויטמין B6 מעבר לרמה המומלצת עשויה להפחית את הסיכון למחלת פרקינסון. עם זאת, המחקר משאיר את הדלת פתוחה לאפשרות כי בחלק מהחולים צריכת וויטמין B12 עשויה להשפיע על הסיכון למחלת פרקינסון ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

Movement Disorders. Published online March 20, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה