Pediatrics

חיסונים כנגד COVID מפחיתים את הסיכון לתחלואה חמורה בילדים (מתוך הודעת ה-CDC)

מתן שתי מנות חיסון רנ”א שליח כנגד COVID-19 מפחית את שיעור האשפוזים על-רקע COVID-19 וביקורים לחדרי מיון בילדים בגילאי 6 חדשים עד 4 שנים בהיקף של 40%, כך עולה מנתונים חדשים מטעם המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי זיהום בנגיף SARS-CoV-2 עשוי להשפיע משמעותית על ילדים עם מחלות כרוניות מסוימות. הם בחנו את היעילות של חיסונים כנגד COVID-19 למניעת פניות לחדרי מיון ואשפוזים על-רקע המחלה בין יולי 2022 ועד ספטמבר 2023.

במסגרת המחקר נבחנו נתונים ממאשר New Vaccine Surveillance Network, שכללו מידע פרוספקטיבי אחר תחלואה נשימתית חדה בילדים בשבעה מרכזים רפואיים לילדים. התקופה שנבחנה הייתה השנה הראשונה לאחר אישור החיסונים לילדים בגילאי 6 חודשים עד 4 שנים; במהלך תקופה זו, צצו שבעה תתי-זנים של אומיקרון.

מדגם המחקר כלל נתונים אודות 7,434 יילודים וילדים, כולל מידע אודות הסטטוס החיסוני ותוצאות בדיקות לנוכחות נגיף הקורונה.

מבין 7,434 היילודים והילדים עם תחלואה נשימתית חדה שאושפזו או פנו לחדרי מיון, 387 אובחנו עם COVID-19.

בקרב ילדים שקיבלו שתי מנות חיסון כנגד COVID-19 תועד סיכוי נמוך ב-40% לפניה לחדר מיון או אשפוז על-רקע COVID-19 בהשוואה לצעירים שלא חוסנו כנגד הזיהום הנגיפי. מנה אחת של החיסון כנגד COVID-19 הפחיתה את שיעור הפניות לחדרי מיון ואשפוזים בהיקף של 31%.

ממצאי המחקר תומכים בהמלצה לחסן את כל הילדים בגילאי 6 חודשים ומעלה כנגד COVID-19 ומדגישים את החשיבות של השלמת סדרת מנות החיסון.

מתוך הודעת ה-CDC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה