pharmacology

הערכת שיעור ההריונות לאחר הפסקת נטילת גלולות למניעת היריון (מתוך Obstetrics & Gynecology)

הסקירה נערכה בהמלצתו של פרופ’ מיכאל מאיר

ממחקר חדש שפורסם ב-Obstetrics & Gynecology עולה כי טיפול בגלולות למניעת היריון אינו פוגע בסיכוי של נשים להרות לאחר הפסקת נטילת הגלולות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

מטרת המחקר היתה לקבוע אם לנטילת גלולות למניעת היריון בעבר יש השפעה על היכולת של נשים להרות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

מחקר EURAS-OC (European Active Surveillance Study on Oral Contraceptive) הוא מחקר מבוקר, פרוספקטיבי, לא-התערבותי, שכלל 59,510 נשים שנטלו גלולות למניעת היריון שהכילו Drospirenone או סוגי פרוגסטין אחרים, משבע מדינות באירופה.

החוקרים בדקו את שיעור ההריונות ב-2,064 משתתפות במחקר EURAS-OC שהפסיקו נטילת גלולות למניעת היריון לאחר התחלת המחקר. נבחנה ההשפעה של גיל, הריונות קודמים, סוג פרוגסטין, מינון אתיניל-אסטרדיול, משך הטיפול בגלולות למניעת היריון ומצב עישון על שיעור ההריונות.

מהתוצאות עולה כי 21.1% מהנשים שנטלו בעבר גלולות למניעת היריון (95% CI = 19.4-23.0%) הרו לאחר הפסקת מחזור אחד של גלולות למניעת היריון. שיעור זה עלה ל-79.4% (95% CI = 77.6-81.1%) לאחר שנה אחת (13 מחזורים). לסוג הפרוגסטין, מינון אתיניל-אסטרדיול, משך הטיפול בגלולות למניעת היריון והריונות קודמים, לא היתה השפעה ניכרת על שיעור ההריונות לאחר הפסקת נטילת גלולות.

עד גיל 35 שנים, לגיל היתה השפעה מזערית בלבד על שיעור ההריונות. שיעור ההריונות היה נמוך יותר בנשים מעל גיל 35 ובנשים מעשנות.

לסיכום, טיפול קודם בגלולות למניעת היריון אינו משפיע לרעה על שיעור ההריונות מיד לאחר הפסקת נטילת גלולות או שנה אחת לאחר הפסקת נטילת גלולות למניעת היריון. מהשוואת נתוני המחקר הנוכחי עם ממצאים ממחקרים אחרים עולה כי גלולות למניעת היריון אינן מחמירות את ההשפעה השלילית של הגיל על הפוריות.

Obstetrics & Gynecology: Volume 114 – Issue 3 – pp 616-622

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה