pharmacology

טיפול ב-Abatacept אינו מעלה את הסיכון לממאירויות בחולי RA (מתוך Ann Rheum Dis )

ממחקר חדש שפורסם במהדורת דצמבר של Annals of the Rheumatic Diseases עולה כי Abatacept הניתן לטיפול בחולי RA (Rheumatoid Arthritis) אינו מביא לעליה בסיכון לממאירויות בחולים אלו.

לדברי החוקרים, Abatacept הינו טיפול יעיל ב-RA, אך הסיכון האפשרי לתופעות לוואי נדירות דוגמת ממאירויות, עדיין אינו מובן היטב. הסיכון לממאירות חשוב במיוחד בחולים המטופלים בתרופות אימונו-מודולטוריות..

החוקרים בחנו את הנתונים משבעה מחקרים קליניים, שכללו 4134 חולי RA שטופלו ב- Abatacept באירופה וצפון אמריקה.

שיעורי ההיארעות של ממאירויות, לאחר תקנון לגיל ומין, עמדו על 0.61 ל-100 שנות-אדם עם Abatacept, זאת לעומת 0.63 ל-100 שנות-אדם בקבוצות הפלסבו.

כאשר החוקרים השוו את שיעור כלל הממאירויות בקרב מטופלי Abatacept , עם שיעור הממאירויות ממדגמים גדולים של חולי RA תחת טיפול ב-DMARD (Disease Modifying Antirheumatic Drugs), הם חישבו ומצאו כי SIR (Standardized Incidence Ratio) עמד על 0.68, עדות לכך שהסיכון הכולל לממאירות אינו גדול יותר משמעותית בחולים המטופלים ב- Abatacept.

הם חישבו SIR של 0.82 בהשוואת שיעור ההיארעות של כלל הממאירויות בחולי RA שטופלו ב- Abatacept אל מול ההיארעות באוכלוסיה הכללית. חושב SIR של 0.41 עבור סרטן שד, 0.32 עבור סרטן מעי גס ורקטום, 1.51 עבור סרטן ריאות ו-2.17 עבור לימפומה, אף אחד מהקשרים הללו לא היה מובהק סטטיסטית.

נתונים אלו מצטרפים לגוף העדויות הנוגעות לבטיחות Abatacept, ומעידים כי מספר הממאירויות עומד בטווח הצפוי על-בסיס מדגמים של חולי RA המטופלים ב-DMARD, לא-כולל טיפולים ביולוגים.

Ann Rheum Dis 2009;68:1819-1826

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה