pharmacology

היעילות והבטיחות של Mirabegron כטיפול יחיד באי-נקיטת שתן עקב דחיפות בנשים מעל גיל 80 שנים (Cureus)

במאמר שפורסם בכתב העת Cureus מדווחים חוקרים מטורקיה על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול מונותרפי ב- Mirabegron(בטמיגה) מהווה אפשרות טיפול יעילה ובטוחה בנשים מעל גיל 80 שנים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את היעילות והבטיחות של טיפול מונותרפי ב- Mirabegron בנשים מעל גיל 80 שנים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן, אשר הפסיקו טיפול אנטי-כולינרגי. המחקר הרטרוספקטיבי כלל נשים מעל גיל 80 שנים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן אשר הפסיקו טיפול אנטי-כולינרגי בין מאי 2018 ועד ינואר 2021.

היעילות של הטיפול התבססה על מדדי OAB-V8 (או Overactive Bladder-Validated Eight-Question) לפני ואחרי טיפול מונותרפי ב- Mirabegron שניתן למשך 12 שבועות. הבטיחות נקבעה על-פי האירועים החריגים משנית לטיפול (כולל יתר לחץ דם, נזופרינגיטיס וזיהומים בדרכי השתן), אק”ג, מדידות לחץ דם, זרם שתן ושארית לאחר התרוקנות.

החוקרים אספו נתונים דמוגרפיים, אבחנות ומדדים לפני ואחרי טיפול מונותרפי ב- Mirabegron וכן השלימו הערכה של תופעות הלוואי משנית לטיפול.

מדגם המחקר כלל 42 נשי מעל גיל 80 שנים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן, אשר קיבלו טיפול מונותרפי ב- Mirabegron במינון יומי של 50 מ”ג. מדדי תדירות ותכיפות מתן שתן, נוקטוריה ומדדי OAB-V8 היו נמוכים יותר משמעותית לאחר טיפול מונותרפי ב- Mirabegron, בהשוואה למדדים שתועדו לפני הטיפול התרופתי (p<0.05 בכל המקרים).

לא תועדו הבדלים משמעותיים במדידות לחץ דם סיסטולי-דיאסטולי וקצב לב לפני ואחרי טיפול מונותרפי ב- Mirabegron.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות ובטיחות Mirabegron כטיפול מונותרפי בנשים לאחר גיל 80 שנים עם פעילות-יתר של שלפוחית השתן.

Cureus, Jan 12, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה