pharmacology

עדויות חדשות תומכות ביעילות לאורך זמן של Lebrikizumab כנגד אטופיק דרמטיטיס (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAAAI)

בחולים עם אבחנה של אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה שטופלו ב- Lebrikizumab השיפור הקליני לפי דיווחי המטופלים נותר לאורך שנתיים, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Allergy, Asthma & Immunology.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את ההשפעה של Lebrikizumab על הסימנים והתסמינים של אטופיק דרמטיטיס. חולים שלקחו חלק במחקר ADjoin, מחקר הארכה ארוך-טווח של ADvocate 1, ADvocate 2 ו-ADhere השלימו את שאלון Patient Oriented Eczema Measure (או POEM) כל שבוע לאורך 104 שבועות של טיפול רציף. כל משתתף דירג את השיפור במחלה ע”י מענה לשבע שאלות בשאלון בסולם של 0-28 נקודות, כאשר מדד גבוה יותר מעיד על איכות חיים נמוכה יותר.

מהתוצאות עולה כי מבין החולים שטופלו ב- Lebrikizumab כל ארבעה שבועות, ב-96% תועד שיפור של לפחות 4 נקודות במדד POEM במחקרי ADvocate 1 ו-ADvocate 2 (99 חולים) וב-83% תועד שיפור דומה במחקרי ADhere (29 חולים). יתרה מזאת, ב-33% ו-39% מהחולים בהתאמה, הושג ציון של 0-1 בסולם POEM.

בסיכומו של דבר, מדד POEM הכולל עמד בממוצע על 5.3 נקודות ו-5.8 נקודות בקרב חולים שטופלו אחת לארבעה שבועות עם Lebrikizumab במחקרי ADvocate 1 ו-ADvocate 2 ובמחקר ADhere, בהתאמה.

בקרב חולים שטופלו ב- Lebrikizumab אחת לשבועיים, 100% ו-94% דיווחו על שיפור דומה במחקרים הללו, בהתאמה. כמו כן, 20% ו-17% מהחולים השיגו מדד POEM של 0 או 1. מדד POEM הממוצע עמד על 6 נקודות במחקרי ADvocate 1 ו-ADvocate 2 (82 חולים) ועל 5.4 נקודות במחקר ADhere (57 חולים).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי השיפור עם Lebrikizumab נותר לאורך זמן וכי השיפור הנ”ל אינו תלוי במשטרי מינון הטיפול.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-AAAAI

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה