pharmacology

מעכבי SGLT2 בטוחים באי ספיקת לב של מחלת לב מולדת במבוגרים (JACC)

מעכבי SGLT2 בטוחים ונסבלים היטב באי ספיקת לב הקשורה למחלת לב מולדת אצל מבוגרים, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology

מעכבי נתרן-גלוקוז טרנספורטר 2 (SGLT2) בטוחים ונסבלים היטב באנשים עם אי ספיקת לב (HF) הקשורה למחלת לב מולדת אצל מבוגרים (ACHD) וקשורים לשיעורי אשפוז מופחתים בחולים אלו, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-Journal of the American College of Cardiology.

“יש תקווה עכשיו שיש טיפול תרופתי שיכול באמת להשפיע על מהלך המחלה בחולים אלה”, אמרה מחברת המחקר. חולים עם מחלת לב מולדת עוברים לעיתים קרובות התערבויות כירורגיות בגיל צעיר, שרבים מהם למעשה לא “נרפאים” והם מפתחים אי ספיקת לב כחלק מה-“מהלך הטבעי” של המחלה, ציינה עורכת המחקר.

אי ספיקת לב מאובחנת לעתים קרובות בחסר אצל חולים עם מחלת לב מולדת בקרב מבוגרים, בין היתר בגלל שהם מתקשים יותר לזהות את הסימפטומים שלהם מאשר אלה עם אי ספיקת לב נרכשת. לפי עורכת המחקר, “היו להם מגבלות הקשורות ללב כל חייהם; זה לא כמו התפרצות פתאומית של אי ספיקת לב כמו שרואים לאחר אוטם שריר הלב.” מטופלים אלה גם הוצאו באופן קבוע מניסויים קליניים, מה שיצר “פער בראיות” לניהולם, הוסיפה.

מעכבי SGLT2 הם משפחה חדשה יחסית של תרופות שהוכחו כמפחיתות את הסיכון להחמרת אי ספיקת לב ומוות הקשורים למצבים קרדיווסקולריים בחולים עם אי ספיקת לב קונבנציונלית. המחברים ציינו עלייה חדה במרשמים של מעכבי SGLT2 בארבעה מרכזי מחלות לב מולדות אצל מבוגרים באירופה מאז 2021. עם זאת, חסרים נתונים חזקים התומכים בשימוש במעכבי SGLT2 בטיפול באי ספיקת לב הקשורה למחלות לב מולדות אצל מבוגרים.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה