Physical Activity

התועלת של תכנית אימונים תחת השגחה על הרכב הגוף לאחר ניתוח בריאטרי (Obesity)

במאמר שפורסם בכתב העת Obesity מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, התומכות ביעילות תכנית אימונים תחת השגחה על הרכב הגוף לאחר ניתוח בריאטרי.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את ההשפעות של תכנית אימונים הכוללת מספר מרכיבים במהלך השנה הראשונה לאחר ניתוח בריאטרי על הרכב הגוף, ירידה במשקל, הוצאה אנרגטית והרגלי צריכה.

מדגם המחקר כלל 84 משתתפים אשר חולקו באקראי לקבוצת אימון גופני (41 משתתפים) או קבוצת ביקורת (20 משתתפים). קבוצת האימונים כללה תכנית אימון עם מספר מרכיבים שהחלה חודש לאחר הניתוח הבריאטרי, בעוד שבקבוצת הביקורת קיבלו המשתתפים טיפול רפואי סטנדרטי לאחר ניתוח בריאטרי. בדיקת DEXA (או Dual-Energy X-ray Absorptiometry) שימשה להערכת הרכב הגוף והוצאת אנרגטית בזמן פעילות גופנית נקבעה על-פי מדי האצה. הצריכה התזונתית נקבעה על-בסיס יומן תזונה בן ארבעה ימים.

מהנתונים שישה חודשים לאחר ניתוח בריאטרי, תכנית אימונים הוכחה כיעילה בהפחתת אובדן מסה בגפה תחתונה ומסת גוף רזה אפנדיקולרי, כמו גם שיפור במסת שומן בגו. יתרה מזאת, תכנית האימונים הפחיתה עוד את מסת השומן ותרמה לירידה גדולה יותר במשקל הגוף.

לאחר 12 חודשים, פעילות גופנית לא רק הפחיתה את היקף המותניים אלא גם סייעה בהפחתת אובדן מסת גוף רזה בכלל הגוף ובגו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תכנית אימונים סייעה בהפחתת מסת שומן בגו ואחוז מסת שומן, כמו גם לוותה בירידה גדולה יותר במשקל הגוף ובהיקף המותניים. יתרה מזאת, התערבות זו הפחיתה את אובדן מסת גוף רזה בכלל הגוף ובאזורים שונים.

Obesity, Nov 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה