Physiotherapy

המתנה יעילה כמו פיזיותרפיה לכתף קפואה, ועולה הרבה פחות (AAOS)

המתנה עם עירנות מוגברת יעילה כמו פיזיותרפיה לקפסוליטיס דביק בכתף, אך כוללת חיסכון משמעותי בעלויות, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס האקדמיה האמריקאית למנתחים אורטופדיים

המתנה עם עירנות מוגברת יעילה רפואית כמו פיזיותרפיה למטופלים עם קפסוליטיס דביק בכתף (“כתף קפואה”), אך כוללת חיסכון משמעותי בעלויות, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס השנתי של האקדמיה האמריקאית למנתחים אורטופדיים.

“היעדר טיפול פעיל במצב, הידוע בכינויו כתף קפואה, עשוי להיות מועיל עבור חלק מהמטופלים”, אמר פרופ’ סקוט ד. מרטין, פרופסור חבר לכירורגיה אורטופדית בבית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון, מסצ’וסטס , והמחבר הראשי של המחקר. הוא הוסיף כי “כשאתה אומר למטופלים, ‘תצטרך ללכת לטיפול פעמיים בשבוע, וזה הולך להיות לתקופה מאוד ממושכת’, הם פשוט מסתכלים עליך ואתה יודע שאין להם כסף לשלם על זה ושהם לא ילכו”.

31 המטופלים שהוקצו אקראית להמתנה עם עירנות מוגברת ו-30 שקיבלו פיזיותרפיה בניסוי המבוקר דיווחו על הפחתה דומה בתסמינים לאורך תקופה של שנה. עם זאת, אלו שעברו פיזיותרפיה הוציאו פי 10 יותר על עלויות בריאות מאשר הקבוצה השנייה.

“הממצאים משכנעים”, אמר ד”ר ג’ונתן ל. טוטינג, מנתח אורטופדי באוניברסיטת Rush בשיקגו. “בכל פעם שנוכל לחסוך בעלויות הבריאות למטופלים, זה יתרון, כל עוד התוצאות זהות או טובות יותר”. טוטינג ציין כי בדרך כלל הוא מייעץ למטופליו על המתנה עם עירנות מוגברת וגם פיזיותרפיה למשך תקופה של 6 חודשים לפני שהוא ממליץ על ניתוח, אלא אם כן למטופל יש כתף קפואה בדרגה גבוהה.

לכתבה ב-medscape

1 תגובה
  1. שרית בן בנימין
    שרית בן בנימין אומר:

    המידע לגבי “כתף קפואה” ידוע כבר שנים רבות. פיזיותרפיסטים מסבירים למטופלים שהתאוששות הכתף תתרחש על פי רוב תוך שנה -שנה וחצי באופן ספונטני. יחד עם זאת רופאים ממשיכים להפנות לטיפול אינטנסיבי וכך נוצר עומס מיותר על מערכת הבריאות ושירותי הפיזיותרפיה הציבורית וקונפליקט מיותר בין שני המקצועות .

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה