Psoriasis

Efalizumab עוזר לטיפול בפסוריאזיס קשה

מחקר  phase III מצא שמתן Efalizumab לחולים הסובלים מפסוריאזיס קשה מביא לשיפור קליני בתוצאות הטיפול.

החוקרים דיווחו שהטיפול באמצעות Efalizumab מקטין את תדירות ואת חומרת הסימפטומים של פסוריאזיס, בעיקר אמורים הדברים לגבי גרד ונשירת קשקשים. גם סימפטומים נוספים כמו דימום, תחושת צריבה ועקצוץ הופחתו כתוצאה מהטיפול.

במחקר השתתפו 556 חולים בוגרים במרכזים בקנדה ובארה”ב שחולקו ביחס של 1:2 לקבל efalizumab במינון 1 מ”ג לק”ג פעם בשבוע למשך 12 שבועות ובהזרקה תת-עורית או לקבל פלאצבו.

הצלחת הטיפול  נקבעה כשיפור של לפחות 75% ב- Psoriasis Area and Severity Index (PASI-75) ובמדדים נוספים כמו איכות החיים, עוצמת הגירוד והערכה כללית של הסימפטומים בהשוואת המצב לאחר 12 שבועות לזה שלפני תחילת הטיפול.

קבוצת ה- efalizumab הראתה שיפור משמעותי רב יותר מקבוצת הפלאצבו בכל המדדים. מבחינת ה-PASI-75 למשל התוצאה היתה 27% בקרב החולים שטופלו ב- efalizumab לעומת 4% בקבוצת הפלאצבו.

הטיפול נמצא בטוח ונסבל היטב ע”י החולים, כאשר שיעור תופעות הלוואי היה 2% לעומת 1% בקבוצת הפלאצבו, רובן של התופעות היה קל עד בינוני.

החוקרים ציינו בנוסף שהחולים שטופלו ב- efalizumab דיווחו על שיפור ביחסם למחלה וביכולתם לקחת חלק בחיי היומיום ואפילו ביחסיהם האישיים.

Efalizumab אושרה לא מזמן לטיפול בפסוריאזיס כרונית בינונית עד חמורה” הוסיפו החוקרים.

במאמר המערכת שהתייחס למחקר נאמר שיש לקחת בחשבון סיכונים הכרוכים בטיפול ובינתיים להשתמש בתרופה זו רק בחולים שלא הגיבו או שאינם מסוגלים  לסבול את הטיפול הסטנדרטי.

“רק כאשר יוצגו מחקרים ארוכי טווח, שמשווים את יעילות הטיפול לטיפולים הסטנדרטים ואשר יבדקו את בטיחות התרופה ניתן יהיה, במידה שבטיחותן ויעילותן של התרופות האימונומודולטריות החדשות ובינהן efalizumab  יהיו טובות מאלו של התרופות הסטנדרטיות, להשתמש בהן כטיפול ראשון לפסוריאזיס” סיכמו כותבי מאמר המערכת.

JAMA. 2003;290:3073-3080, 3133-3135

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה