Psoriasis

נתוני עולם-אמיתי תומכים בבטיחות ויעילות של Guselkumab בחולים עם פסוריאזיס רובדית (J Drugs Dermatol)

מנתוני עולם-אמיתי שפורסמו בכתב העת Journal of Drugs in Dermatology עולות עדויות נוספות התומכות ביעילות של Guselkumab (טרמפיה) לטיפול בחולים עם פסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית-עד-חמורה, כפי שתואר במחקרים קליניים קודמים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות שמחקרים קודמים הוכיחו את היעילות של Guselkumab כנגד פסוריאזיס רובדית, אין נתוני עולם-אמיתי בנושא. מטרתם כעת הייתה לבחון את העדויות בשטח אודות תוצאות הטיפול, לאור המספר הגדול של חולים שנטלו את הטיפול התרופתי במרכז הרפואי שלהם.

המחקר החד-מרכזי כלל 79 חולים (גיל ממוצע של 51 שנים) עם פסוריאזיס רובדית בדרגה מתונה-עד-חמורה. כל החולים השלימו לפחות 28 שבועות טיפול ומשך הטיפול הממוצע עמד על 16.5 חודשים.

התוצא העיקרי של המחקר היה שיעור המשתתפים שהשיגו את יעד PASI 90 לאחר 28 שבועות. עוד בחנו החוקרים את שיעור החולים שהשיגו תגובה לפי PASI 50, PASI 75 ו-PASI 100.

לאחר 28 שבועות, 92% מהחולים השיגו מדד PASI 50 או גבוה יותר, 82% השיגו מדד PASI 75 או גבוה יותר ו-68% השיגו מדד PASI 90 או גבוה יותר. יתרה מזאת, קרוב למחצית מהחולים במחקר (44%) השיגו מדד PASI 100.

מניתוח נוסף של הנתונים עלו תוצאות דומות לאחר 44 שבועות. בנקודת זמן זו, 82% מהחולים השיגו מדד PASI 50, 74% השיגו מדד PASI 75, 65% השיגו מדד PASI 90 ו-46% השיגו מדד PASI 100.

בתום תקופת המחקר, שיעורים אלו נעו בין 84% מהחולים שהשיגו מדד PASI 50 ועד 44% מהחולים שהשיגו מדד PASI 100, ממצים אשר לא הפתיעו את החוקרים לאור התגובה הקלינית שתועדה במחקרים קודמים.

במהלך המחקר לא תועדו אירועים חריגים משמעותיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים המרכזיים של מחקר זה נוגעים לבטיחות והסבילות של Guselkumab כקו טיפול ביולוגי ראשון, בפרט בחולים שלא קיבלו טיפול ביולוגי קודם.

 

J Drugs Dermatol, Oct 2022

 

לידיעה ב-Healio

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה